SAME – הקאמבק החל
רוב הדגמים המוצעים על ידי המותגים השונים דומים למעשה מכאנית מתחת לפח, ונבדלים בעיקר בסממני עיצוב ובצביעה. על מנת להצליח במרכז אירופה – גרמניה, שוויץ ואוסטריה – הושם דגש עיקרי בשנים האחרונות על שיווק ודחיפת המותג דויץ-פאהר כאשר סאמה "הוזנח" במקצת. סאמה – למרות היותו מותג מוכר מאוד באיטליה כמו גם ברוב מדינות מרכז אירופה – הפך יותר ויותר למזוהה עם כלים קומפקטיים ולמטעים/כרמים, למרות שההיצע כלל ספקטרום נרחב של כלים, ברמות הספק דומה למוצע יתר מותגי קונצרן.
אבל, הפופולארית הגואה בעת האחרונה של הטרקטורים הקלים והבינוניים, יחד עם סקרים מטעם הקונצרן מהם נלמד כי למותג סאמה שם מצוין באי-אלו שווקים, בעיקר בסגמנט הקל-בינוני, הובילו לקבלת ההחלטה "להחזיר עטרה ליושנה" לגבי המותג סאמה, ולשווקו ביתר שאת כמותג עצמאי וייחודי מבעבר. השקת סדרת הווירטוס החדשה מסמלת אם כן בוקר חדש עבור סאמה כאשר כצעד ראשון הובהר מפי הנהלת החברה שדויץ-פאהר, הורלימן ולמבורגיני לא יציעו סדרות מקבילות, כך שהווירטוס יוצע רק בכתום המאפיין את סאמה. העיצוב – בעיקר של הסבכה הקדמית – ייחודי ושונה לא רק ביחס לדגמים של שאר מותגי הקונצרן, אלא גם בהשוואה לעיצוב טרקטורים מקבילים מתוצרת המתחרות. בשלב זה מוצע הווירטוס בשלוש גרסאות: 100 (עם 99 כ"ס, משקל עצמי 4.15 טון), 110 (עם 110 כ"ס, 4.3 טון) ו-120 (עם 122 כ"ס, 4.7 טון) – כולם עם מנוע דויץ ארבע-צילינדרי בעל מסילה משותפת מבוקרת אלקטרונית. כיאה לכלים המתיימרים להיאבק על לב חקלאי אירופה אל מול המותגים הטובים ביותר ביבשת, לא חסכו כאן בטכנולוגיה ירוקה, ובין השאר מוצעת סדרת הווירטוס עם קונוורטר קטליטי מתקדם, מערכת פליטה "נקייה" וכמובן עמידה בתקני Tier 4i המחמירים. תמסורת פאוורשיפט 30+30 + הילוך זחילה מאפשרת טווח עבודה מאומצת בין 2.9 ל-16 קמ"ש ומהירות מרבית של 50 קמ"ש. כסטנדרט מוצעת מערכת המשלבת באופן אוטומטי, לפי הצורך, את הגלגלים הקדמיים למאמץ, כולל נעילת דיפרנציאל מכאנית מלאה מלפנים ומאחור. כסטנדרט מוצעות גם 5 מהירויות PTO: 540/540E/1,000/1,000E ומותאם למהירות הנסיעה ביחס לקרקע. לסדרת הווירטוס גם מערכת 'עצור וסע' הידראולית המאפשרת מעבר מנסיעה לפנים לאחור או להיפך באמצעות לחיצה על דוושת הבלם בלבד, ושילוב הכיוון הנבחר – ללא מצמד. מערכת זו ניתנת אף לכיול רמת הרגישות, לפי השימוש (סטנדרטי, עבודה על כף וכיו"ב). המערכת ההידראולית מייצרת לחץ של עד 90 ליטר לדקה (הסטנדרט הוא 60 ליטר/דקה) ולזרועות האחוריות כושר הרמה של 4,650 ק"ג; כאופציה ניתן לקבל כושר הרמה מוגדל בן 6,600 ק"ג.
קונצרן סאמה דויץ-פאהר האיטלקי (Same Deutz-Fahr) השיק זה עתה ליין טרקטורים קומפקטיים-בינוניים חדש בשם 'ווירטוס' (Virtus). יחד עם ההשקה פורסמה תוכנית הקונצרן לגבי המותג SAME שהלכה למעשה נבלע יותר ויותר בין יתר מותגי הקונצרן, עד כדי איבוד הייחוד והזהות העצמית. סאמה דויץ-פאהר כולל כיום את מותגי הטרקטורים סאמה ולמבורגיני האיטלקיים במקור, דויץ-פאהר הגרמני והורלימן השוויצרי. אבל, הפופולארית הגואה בעת האחרונה של הטרקטורים הקלים והבינוניים, יחד עם סקרים מטעם הקונצרן מהם נלמד כי למותג סאמה שם מצוין באי-אלו שווקים, בעיקר בסגמנט הקל-בינוני, הובילו לקבלת ההחלטה "להחזיר עטרה ליושנה" לגבי המותג סאמה, ולשווקו ביתר שאת כמותג עצמאי וייחודי מבעבר. השקת סדרת הווירטוס החדשה מסמלת אם כן בוקר חדש עבור סאמה כאשר כצעד ראשון הובהר מפי הנהלת החברה שדויץ-פאהר, הורלימן ולמבורגיני לא יציעו סדרות מקבילות, כך שהווירטוס יוצע רק בכתום המאפיין את סאמה. העיצוב – בעיקר של הסבכה הקדמית – ייחודי ושונה לא רק ביחס לדגמים של שאר מותגי הקונצרן, אלא גם בהשוואה לעיצוב טרקטורים מקבילים מתוצרת המתחרות. בשלב זה מוצע הווירטוס בשלוש גרסאות: 100 (עם 99 כ"ס, משקל עצמי 4.15 טון), 110 (עם 110 כ"ס, 4.3 טון) ו-120 (עם 122 כ"ס, 4.7 טון) – כולם עם מנוע דויץ ארבע-צילינדרי בעל מסילה משותפת מבוקרת אלקטרונית. כיאה לכלים המתיימרים להיאבק על לב חקלאי אירופה אל מול המותגים הטובים ביותר ביבשת, לא חסכו כאן בטכנולוגיה ירוקה, ובין השאר מוצעת סדרת הווירטוס עם קונוורטר קטליטי מתקדם, מערכת פליטה "נקייה" וכמובן עמידה בתקני Tier 4i המחמירים. תמסורת פאוורשיפט 30+30 + הילוך זחילה מאפשרת טווח עבודה מאומצת בין 2.9 ל-16 קמ"ש ומהירות מרבית של 50 קמ"ש. כסטנדרט מוצעת מערכת המשלבת באופן אוטומטי, לפי הצורך, את הגלגלים הקדמיים למאמץ, כולל נעילת דיפרנציאל מכאנית מלאה מלפנים ומאחור. כסטנדרט מוצעות גם 5 מהירויות PTO: 540/540E/1,000/1,000E ומותאם למהירות הנסיעה ביחס לקרקע. לסדרת הווירטוס גם מערכת 'עצור וסע' הידראולית המאפשרת מעבר מנסיעה לפנים לאחור או להיפך באמצעות לחיצה על דוושת הבלם בלבד, ושילוב הכיוון הנבחר – ללא מצמד. מערכת זו ניתנת אף לכיול רמת הרגישות, לפי השימוש (סטנדרטי, עבודה על כף וכיו"ב). המערכת ההידראולית מייצרת לחץ של עד 90 ליטר לדקה (הסטנדרט הוא 60 ליטר/דקה) ולזרועות האחוריות כושר הרמה של 4,650 ק"ג; כאופציה ניתן לקבל כושר הרמה מוגדל בן 6,600 ק"ג.
יבואנית טרקטורי סאמה לארץ היא חברת ישראל לרכב וחלפים בע"מ