ראם: דיזל "קטן" בדרך
יצרניות הטנדרים האמריקאים אף פעם לא היו חסידות השימוש במנועי דיזל, בעיקר בשל היות השוק העיקרי שלהן בצפון אמריקה, ולדיזל אין יתרונות מובהקים כמו באירופה, למשל. כאשר הוצעו עם מנועי דיזל – היו אלו מנועי ענק שיועדו למשאיות; דגמי ה'ראם' המשווקים בארץ מצויידים במנוע טורבו-דיזל אימתני מבית קרייזלר בנפח 6.7 ליטר עם 350 כ"ס. לא בדיוק יחידת הכוח אליה התכוונו שוחרי איכות הסביבה והמחפשים לחסוך בדלק בכל מחיר. הטנדרים ה"קטנים" יותר, ובמקרה של 'ראם' מדובר ב-1500, לא צוידו מעולם במנועי דיזל, למרות שבמשך השנים עלו לא פעם הרהורים ושמועות מצד שלושת יצרניות הטנדרים בארה"ב (פורד, GM וקרייזלר) שאולי הגיע הזמן – אך זה עוד לא קרה. עד עתה.
חטיבת 'ראם' בקרייזלר (לשעבר דודג') הודיעה כי כבר ברבעון השלישי השנה יוצע טנדר מסדרת ה-1500 עם מנוע דיזל קומפקטי (הכל יחסי בארה"ב…). כזכור, קרייזלר של היום היא כבר לא מה שהיתה – מן הסתם בגלל שבעל הבית הוא כיום קונצרן פיאט האיטלקי, ומכאן גם קל להבין את מקור מנועי הדיזל הקומפקטיים אותם מייעדים בפיאט עבור הטנדרים של ראם – VM Motori. יצרנית מנועי הדיזל האיטלקייה נמצאת בבעלות חלקית (50%) של …נכון: פיאט. 50% הנותרים, אגב, הם בבעלות GM. הדגם המיועד ייקרא ראם 1500 EcoDiesel והוא יצויד במנוע טורבו-דיזל מתקדם של VM עם שישה צילינדרים ובנפח 3.0 ליטרים. בשלב זה לא נמסרו כל פרטים הנוגעים להספק, למעט היות המנוע "החסכוני ובעל המומנט הגבוה בקטגוריה". המנוע ישודך לגיר אוטומטי מתקדם עם 8 הילוכים המכונה בראם TorqueFlite. נשיא חטיבת ראם בקרייזלר, פרד דיאז, מסביר כי "מאחר ושוק הטנדרי החצי-טון (ההגדרה בארה"ב לטנדרים ה"קטנים יותר". ד.ש.) הוא תחרותי מאין כמוהו, ולמרות שהראם 1500 מצליח מאוד ועטור פרסים, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לנוח על זרי הדפנה וחייבים להמשיך לפתח ולהתקדם". ניתן להעריך מכך שהמתחרות לא תשבנה חסרות מעש. לפרטים נוספים מיבואן 'ראם' לארץ, לחצו כאן