האופציה הקנדית
וורסטיל הקנדית (Versatile) משיקה סדרת טרקטורי עיבוד כבדים חדשה, המשך לסדרה הנוכחית הנקראת MFWD הכוללת 3 דגמים: 250, 280 ו-305 (השם מעיד על ההספק המרבי). הסדרה החדשה נקראת באותו השם, אך מספרי הדגמים שונים; ההיצע כולל שוב 3 דגמים – 260, 290 ו-310, עם הספקים בהתאם.
הטרקטורים החדשים שונים לגמרי בעיצובם מהסדרה MFWD הנוכחית ובולט מיד לעין החרטום המוטה מטה המזכיר מאוד בתצורתו את הסדרות 8R של ג'ון דיר ומאגנום של קייס שגם בהן תצורת החרטום מוטה כלפי מטה עם היצרות במרכז, לכיוון החיבור עם תא המפעיל על מנת לאפשר הן שדה ראיה משופר והן יכולת צידוד מיטבית של הגלגלים הקדמיים. המנוע מסופק על ידי קאמינס האמריקאית, יצרנית מנועים העובדת עם וורסטיל מזה למעלה מ-50 שנה. מדובר ב-6-צילינדרים בנפח של כ-9.0 ליטר המייצר כאמור 260, 290 או 310 כ"ס, בהתאם לדגם, המעביר את כוחו אל הגלגלים באמצעות תיבת 'פאוורשיפט' 16F/9R (עד 40 קמ"ש). המערכת ההידראולית מציעה ספיקה מרבית של 208 ליטר/דקה. כושר ההרמה הסטנדרטי בזרועות האחוריות קרוב ל-7.2 טון.
תא המפעיל מצטרף לכלל העיצוב החדש של הסדרה ואף הוא חדש לגמרי. לא רק זאת: הקנדים טוענים כי הוא הגדול והמרווח בקטגוריה עם נתון נפח של 3.68 מ"ק (גדול ב-26% מבדגמי סדרה MFWD הנוכחית) ושטח חלונות של 6.83 מ"ר; לשם ההשוואה, בג'ון דיר סדרה 8R נפח תא המפעיל הוא כ-3.6 מ"ק ושטח החלונות 6.52 מ"ר. האבזור הסטנדרטי כולל בין השאר מסך 7" גדול, שפע תאי אחסון, קונסולת הפעלה חדשה ('ג'וי-סטיק') מימין, 4 יציאות 12V, יציאת USB, כיסא ייעודי למתלמד/מדריך/מלווה ועוד.
וורסטיל היא יצרנית מיכון חקלאי וטרקטורים וותיקה שפעלה ופועלת בעיקר בשוק הקנדי הביתי ועברה גלגולים רבים עד שנרכשה בסוף 2007 על ידי יצרנית הקומביינים הרוסייה הענקית Rostselmash. וורסטיל ממשיכה בפעילותה בקנדה ושומרת על עצמאותה, אך הכסף והגב הרוסיים העלו את פעילות החברה הילוך ומזה מספר שנים היא נמצאת בתנופת פיתוח והיצע דגמים מואץ. הכיוון ברור: ליבת העסקים הם כלי עיבודים כבדים, כולל פריקיים עם עד 575 כ"ס, המציעים אלטרנטיבה פשוטה (יחסית) מכאנית, זולה יותר לתחזוקה ולרכישה לכלים השולטים בצפון אמריקה, מתוצרת ג'ון דיר, קייס וניו-הולנד. הרחבת הפעילות דרומה, לארה"ב, החלה כבר לפני מספר שנים אך בשנה האחרונה היא תפסה תאוצה עם השקת טרקטורי עיבוד כבדים חדשים וקומביין חדש שתוכנן בין היתר להצליח במשימת הכיבוש האמריקאי.
הטרקטורים של וורסטיל אינם מיובאים ארצה. אבל, אולי הגיע הזמן להסתכל על הענק הקנדי העולה גם כבעל פוטנציאל עבור השוק הישראלי? מישהו מרים את הכפפה?