הונדה פאיוניר – ועכשיו הדו-מושבי
לפני מספר חודשים סיפרנו לכם על ה-UTV ל-4 החדש – והמפתיע – של הונדה, הפאיוניר 700-4 (Pioneer 700-4). ההפתעה היתה הן בשל השקת כלי המשלב תכונות ספורטיביות יחד עם יכולות עבודה, והן בשל העובדה שבהונדה בחרו ללכת הפוך מהמקובל בז'אנר, ולחשוף קודם את הגרסה בעלת 4 המושבים, גרסה שכמקובל בשוק מגיעה בדרך כלל רק אחרי השקת הגרסה הסטנדרטית, הדו-מושבית. ואם כבר אנו מופתעים, אז גם תצורת הכלי דנן היתה חריגה, עם מבנה רגיל של מושבים קדמיים וארגז, בממדים מקובלים בקטגוריה, אך צמד מושבים נוסף הנפתח בארגז עצמו, החבויים מקופלים ברצפתו.
ועכשיו מושקת הגרסה הדו-מושבית הנקראת בפשטות פאיוניר 700 ולמעשה עיקר ההבדלים הם בהיעדר צמד המושבים המתקפלים מאחור על ההשלכות שבכך; המשקל העצמי ירד מ-634 ל-572 ק"ג ומן הסתם גם המחיר (בארה"ב) יהיה זול בכמה מאות דולרים בהשוואה לגרסת ה-4-מושבים, אם כי כרגע הכלים מוגדרים כדגמי 2014 ועוד לא הוחל בשיווקם, כאשר עד כה גם המחירים טרם פורסמו. הונדה מציעים מזה זמן את ה'ביג רד' המתון, המיועד בעיקר לעבודה, והפאיוניר 700 הדו-מושבי מיועד להחליפו בהיצע. האורך הוא 292 ס"מ, הרוחב 155 ס"מ והגובה 197 ס"מ. מרווח הגחון המינימאלי עומד על 26 ס"מ ויחד עם מהלך מתלים (נפרדים סביב) של 20 ו-23 ס"מ מלפנים ומאחור בהתאמה מובטחת יכולת עבירות ראויה בהחלט. על צד העבודה נציין את כושר הנשיאה בארגז והגרירה המרביים, העומדים כאן על 454 ו-681 ק"ג, בהתאמה. הכוח מגיע ממנוע חד-צילינדרי מקורר נוזל בנפח 675 סמ"ק, מוזרק דלק, ש'הושאל' מטרקטורון של היצרן, מבלי שבהונדה מציינים הספק. הכוח עובר אל הגלגלים באמצעות גיר רציף עם 3 מצבים: הנעה אחורית, כפולה וכפולה עם נועל דיפרנציאל אחורי נעול.
בהונדה יציעו עם תחילת שיווק הפאיוניר 700 שפע תוספות ואביזרים, חלקם הגדול מיועד לעבודה. יבואנית הונדה לא מייבאת את רכבי ה-SbS ו-UTV של הונדה לארץ, בשלב זה, כך שהפאיוניר על שני דגמיו כרגע לא רלוונטיים עבורנו. בצפון אמריקה השיווק יחל בספטמבר השנה.