ראם – דגמי 2014
חטיבת הטנדרים והמסחריות בקרייזלר – ראם (RAM) – חושפת את דגמי 2014 של הטנדרים 1500 ו-Heavy Duty 2500-3500 שלה. מדובר בעדכון ראשון מאז מתיחת הפנים המקיפה שעברה על הטנדרים הגדולים של ראם באמצע 2012. עיקרי החדשות הן בראש ובראשונה מנוע חדש המצטרף להיצע, כמה עדכוני צביעה ותוספות אבזור ובטיחות.
הראם 1500 – ה"קטן" שאינו מיובא לארץ, זוכה במנוע מהפכני במונחים אמריקאים: טורבו דיזל מתקדם בנפח 3.0 ליטר בלבד בתצורת V6 המייצר 240 כ"ס. את ההלם של האמריקאים בתגובה למנוע זערורי שכזה מרככים בראם באמצעות שידוכו לגיר אוטומטי עם 8 הילוכים והבטחה כי מדובר בטנדר הגדול החסכוני בשוק כיום.
רלוונטיות יותר עבורנו הן גרסאות ה-Heavy Duty הכבדות והגדולות יותר (סדרות 2500 ו-3500, חד או דאבל-קבינה, 2×4 או 4×4 ועם אופציה ל'דאבל-ג'אנט' מאחור).
בראם מתגאים ביכולת הגרירה וההעמסה הטובות בסגמנט, לטענתם, עם האפשרות לגרור עד 8,145 ק"ג ו-13,620 ק"ג עם ה-2500 וה-3500 בהתאמה, כאשר בזה האחרון ניתן להעמיס מטען במשקל של עד 3,325 ק"ג.
החידוש העיקרי הוא הוספת מנוע V8-בנזין חדש להיצע – HEMI בנפח 6.4 ליטר המייצר 410 כ"ס ומומנט מרשים של 43.7 קג"מ. מנוע זה משודך כסטנדרט לתיבה אוטומטית עם 6 מהירויות. עוד בהיצע 2 מנועים וותיקים ומוכרים בסדרות אלה: 5.7 ליטר בנזין HEMI V8 עם 383 כ"ס ו-3 גרסאות הספק של הקאמינס 6-צילינדרים בנפח 6.7 ליטר: 350, 370 או 385 כ"ס. אגב, זה האחרון מתהדר במומנט אימתני של 117.5 קג"מ…
חידוש נוסף הוא האופציה לקבל מתלה רב זרועי מתקדם מאחור. המתלה האחורי חדש לגמרי וכולל קפיצי סליל מאסיביים וחיבור לשלדה באמצעות 5 זרועות עם אופציה לכריות אוויר ובראם טוענים שגם כאן מדובר בכיבוש הפסגה בסגמנט, בכל הקשור לנוחות נסיעה בטנדרים גדולים. לטענתם מדובר במתלה שהנו קשיח ועמיד מחד, המסוגל לשאת מטען כבד ולגהץ עמו מהמורות ושקעים בכביש, ויחד עם זאת מציע חלקות ונוחות בנסיעה ריקה – תחום בו משולם בדרך כלל מחיר הקשיחות והנוקשות, בעיקר כאשר מדובר בקפיצי עלים.
דגמי הראם המעודכנים ל-2014 ייוצרו במפעל קרייזלר במקסיקו החל מבעוד מספר שבועות. לקבלת מידע אודות דגמי 2014 של הטנדרים מבית ראם ניתן לפנות ליבואן, בלחיצה כאן