דאטסון – ה'קאמבק'
רנו הצרפתייה רכשה את יצרנית הרכב הרומנייה דאצ'יה בסוף 1999, במטרה ליצור מותג זול יחסית, שיוכל להימכר במחירים נמוכים ולהציע אלטרנטיבה אטרקטיבית במחיר, תוך שימוש בטכנולוגיה מודרנית שתגיע מרנו. הרעיון אינו חדש – פולקסווגן עשו זאת קודם עם סקודה, בתהליך שהחל עוד ב-1990 והגיע לרכישת גרעין השליטה ב-1994. המהלך הוכיח עצמו ומכירות דאצ'יה זינקו מאז פי כמה, וגדלות מדי שנה בהתמדה.
בניסאן, חברה-אחות של רנו, שוקלים מהלך דומה מזה זמן מה, כאשר כבר ב-2011 החלו שמועות בדבר החייאת השם דאטסון, ששמש מותג זול עבור ניסאן. ניסאן חדלה להשתמש בשם דאטסון בהדרגה מתחילת שנות ה-80 כאשר ב-1986 ירד השם לגמרי מדגמי הרכב של היצרנית היפנית. למרות זאת, כפי שמסתבר, השם 'דאטסון' עדיין מוכר וידוע מאוד ברחבי העולם, ולא רק במדינות ה"עולם השלישי" אלא גם בארה"ב, אוסטרליה, דרום אפריקה ועוד מדינות, שם שירתו לא מעט דגמי שטח, טנדרים ומשאיות קלות של דאטסון שירות ארוך ואינטנסיבי הזכור לטוב.
ואכן, עתה משיקה ניסאן את המותג 'דאטסון' מחדש, וכצפוי – יהיה זה מותג זול ועממי שיוצע (תחילה) בשווקים מתפתחים. הדאטסון הראשונה בגלגולה החדש נקראת GO והיא תוצע תחילה בשוק ההודי, שם תיוצר, ולאחר מכן בשווקים נוספים באסיה, עם כוונה להציע אלטרנטיבה תחרותית וזולה בעתיד גם באירופה. ה-GO תוצע תחילה בגרסה אחת, עם מנוע 1.2 ליטר, 80 כ"ס ותיבה ידנית עם חמישה הילוכים. רמת האבזור בסיסית אך סבירה בהחלט וכוללת מחשב דרך, כניסות USB ו-AUX, מזגן, מערכת שמע ואפילו שני חלונות חשמליים (הקדמיים). הסעיף המעניין ביותר הוא כמובן המחיר, ובתרגום לדולרים מדובר על 6,500$ בהודו. מותג חדש ומעניין שניתן לנחש שעוד נשמע ממנו בעתיד.