למבורגיני נייטרו – הגרסה האוטומטית
למבורגיני חושפים את הנייטרו 130 VRT החדש – גרסת גיר רציף של סדרת הטרקטורים המעוצבים שהושקה בתחילת השנה; אז הושקו 3 גרסאות בטווחי הספק של 95 עד 120.5 כ"ס אותם סיפק מנוע 4-צילינדרי חדש מתוצרת דויץ, בנפח 3.6 ליטר והעומד בתקני Tier 4. לנייטרו 130 VRT החדש מנוע דומה, אך כאן הוא מכוייל לספק 127 כ"ס ומומנט מרבי של כמעט 50 קג"מ בטווח סל"ד רחב הנע מ-1,600 ועד 2,000.
למרות היות הנייטרו 130 VRT גרסת העל בסדרה, עם המנוע החזק בהיצע, עיקר החדשות כאן מתמקד בתיבת ההילוכים, שכאמור הנה רציפה כאן. לתיבה 3 מצבים אותם יכול המפעיל לבחור: אוטומטי, ידני ו-PTO. בהיצע גם אפשרות לבחור בין 2 טווחי מהירות – האחד מ-0 ועד 23 קמ"ש, השני מ-0 ועד 50 קמ"ש. ברמת המהירות הגבוהה יותר ניתן להגביל את המהירות המרבית ל-40 קמ"ש, על פי דרישה. המהירות המרבית, כך למבורגיני, מושגת באמצעות יחס העברה מיוחד המאפשר נסיעה מהירה בסל"ד נמוך במיוחד, במטרה לאפשר ניוד נוח מנקודה לנקודה תוך צריכת דלק מינימאלית. בלמבורגיני מציעים בדגם זה גם מערכת המכונה על ידם PowerZero המונעת למעשה גלישה לאחור בעת עמידה בשיפוע – ללא הצורך לגעת בבלמים. מעררכת זו מוצגת בראש ובראשונה כמערכת בטיחותית אך מן הסתם יעילותה במצבי עבודה שונים כמו גם תחת הסעיף "נוחות" ברורה למדי. עוד מבטיחים בלמבורגיני כי שפע הקונפיגורציות המוצעות עם הנייטרו 130 VRT החדש הופכות דגם זה לרב שימושי ולמתאים למגוון רחב במיוחד של משתמשים ושימושים.
כמו בכל דגמי הנייטרו גם בדגם החזק בסדרה ניתן לבחור בין מערכת הידראולית עם ספיקה של 60 או 90 ליטר/דקה. הזרועות האחוריות מסוגלות להניף משקל של עד 6,600 ק"ג. עוד ברשימת האבזור היגוי אלקטרוני הכולל היגוי מהיר המכונה SDD, בולמי זעזועים בסרן הקדמי ומערכת להגברת עוצמת בלימה המכונה PowerBrake. למבורגיני עומדת לחשוף בקרוב גרסאות נוספות של הנייטרו עם גיר רציף, כמו גם 2 סדרות חדשות להן גיר רציף – Spark VRT בטווחי הספק בין 120 ל-190 כ"ס ו-Mach VRT עם עד 265 כ"ס. לקבלת פרטים נוספים על דגמי למבורגיני החדשים בעלי הגיר הרציף, ניתן לפנות ליבואן בלחיצה כאן.