קלאאס קסריון חדש ל-2014
הרעיון שעמד מאחורי פיתוח הקסריון היה שילוב בין כמה עולמות, קרי: שימושים שונים הנעשים עם טרקטורים גדולים, בעיקר באירופה. ביבשת הישנה מקובל להשתמש בטרקטורים גדולים לא רק לצורך עיבודים ושימושים חקלאיים מסורתיים, אלא גם לצורך הובלת מטען, ולעיתים בנפחים ומשקלים גדולים. בקסריון ניסו אנשי קלאאס להציע בכלי אחד טרקטור עיבודים כבד, חזק (מאוד) וכפול הנעה, מעמיס או מפעיל ציוד נרתם על גווניו וסוגיו ו…'סוס' גורר המסוגל לגרור מטען שלא היה מבייש משאית שרירנית במיוחד.
הגימיק העיקרי בסדרת הקסריון הוא בתא המפעיל; זה יושב על מערכת של מוטות הידראוליים, מסילות וצירים המאפשרים לו – בלחיצת כפתור – לשנות את מיקומו על גב הכלי, בהתאם לצורך ולדרישה. בנוסף, הקסריון מציע כל צורת היגוי שתעלו בדעתכם: היגוי סטנדרטי (קדמי בלבד), היגוי אחורי, היגוי כפול ואף היגוי מקביל, בו הגלגלים פונים כולם לאותו הכיוון ומאפשרים מעין תנועת סרטן. במקום להכביר במילים – צפו בוידאו הבא המסביר את הרעיון באופן ברור ופשוט:
במסגרת תערוכת 'אגריטכניקה 2013' השיקה קלאאס את הדור הבא של סדרת הקסריון שלה. ההיצע יכלול 3 דגמים עיקריים, במקום 4 עד כה: קסריון 4000 (שיחליף את הדגמים 3300 ו-3800), הקסריון 4500 והקסריון 5000. בקלאאס מציינים כי מבחינה מכאנית "יושר קו" בין 3 הדגמים הדומים עתה מבחינת רוב המכלולים החבויים מתחת לפח.
את מנועי קאטרפלר ששירתו את הסדרה עד כה מחליפים מנועי מרצדס-בנץ מתקדמים, העומדים בתקני Tier 4 והמוצעים בשתי גרסאות: OM 470 LA בנפח 10.6 ליטר בקסריון 4000 עם 435 כ"ס ו- OM471LA בנפח 12.8 ליטר עם 490 (בקסריון 4500) או 530 כ"ס (בקסריון 5000). בנוסף – מעבר ל"שיפור קוסמטי" בעיצוב – טופלה השלדה, במסגרת זו הוארך בסיס הגלגלים לכדי 360 ס"מ. הסרנים הוחלפו במאסיביים יותר ומורשים לעומס של עד 15 טון כל אחד – עד למהירות של 50 קמ"ש. עוד מוצעת מעתה כסטנדרט בסדרה מערכת בקרת לחצי אוויר בצמיגים ו-3 מצבי שיכוך לתא המפעיל, המתכווננים בלחיצת כפתור והמציעים מערכת שיכוך אקטיבי מתקדמת – בהתאם למצע וסוג השטח עליו הכלי פועל. תא המפעיל רוענן אף הוא ומתיימר להציע בין השאר עוד מרווח ובעיקר עוד מקום לרגליים לאחר שמערכת הדוושות הפכה ל"צפה", קרי – אינן יוצאות מרצפת התא.
לקבלת פרטים נוספים על סדרת הקסריון החדשה של קלאאס יש לפנות ליבואן בארץ – חברת אגרו תמיר בע"מ מכפר תבור.