דויץ-פאהר סדרה 5 מתרחבת
דויץ-פאהר הגרמנייה (בבעלות SDF האיטלקייה) מודיעה על הרחבת סדרת הטרקטורים הרב תכליתיים הקומפקטיים-בינוניים שלה – סדרה 5. טרקטור דויץ-פאהר 5TTV"סוסי העבודה" בסדרה זו כללו עד כה גרסאות 5P ,5C ו-5TTV (גיר רציף) כאשר מעתה מורחב ההיצע לתת-הסדרות 5G ו-5D עם מנועי 3 ו-4 צילינדרים (בהתאמה) חדשים לגמרי מתוצרת דויץ. עם השקת תתי-הסדרות החדשות מסתיים הליך החלפת כל גרסאות הסדרות Agroplus ו-Agrofarm על ידי סדרה 5, כאשר הסדרה כוללת עתה בסה"כ 12 גרסאות שונות (במקום 8 עד כה). טרקטור דויץ-פאהר 5D שתי תתי-הסדרות החדשות 5G ו-5D נבדלות מיתר גרסאות סדרה 5 של דויץ-פאהר בשינויי עיצוב מינוריים של חופת המנוע, שכעת ניתן היה לעצבה צרה במקצת; המנועים החדשים הם מסדרת ה-FARMotion העדכנית, ויוצעו בתקני 4B ו-Tier 4i. מדובר בסדרת מנועים כל-חדשה שפותחה בשיתוף יצרנית המנועים האוסטרית העצמאית AVL – יצרנית המנועים הפרטית הבלתי תלויה הגדולה בעולם. אלו מנועים שתכנונם האולטרא-צר והקומפקטי מייעד אותם באופן אידיאלי – על-פי SDF – לשרת בטרקטורים קומפקטיים ובינוניים, שכן הם מאפשרים תכנון חזית צר, לטובת שדה ראייה מיטבי ויכולת צידוד הגה מקסימאלית. מנוע מסדרה FARMotion מנועי סדרת ה-FARMotion מוצעים בתצורת 3, 4 ו-6 צילינדרים בטווחי הספק הנעים מ-75 ועד 205 כ"ס (כולם ב-2,000 סל"ד), כאשר התכנון מתבסס על יחידת צילינדר ובוכנה בנפח 962 סמ"ק; מכאן נקבע נפח המנועים שבהיצע על 2.9 ליטר, 3.85 ליטר ו-5.8 ליטר לגרסאות ה-3, 4 ו-6 צילינדרים בהתאמה. לכל המנועים מגדש טורבו, מצנן ביניים (Intercooler) ומערכת הזרקת מסילה משותפת אלקטרונית. בסדרות 5G ו-5D יוצעו מנועי ה-3 וה-4 צילינדרים בטווחי הספק של 75 עד 109 כ"ס ו-75 כ"ס עד 102 כ"ס בהתאמה.
גם בסדרה זו ניכרת טביעת אצבעה של סדנת העיצוב האיטלקיה Giugiaro Design, האחראית לקו העיצובי העדכני של כל מותגי קונצרן SDF – סאמה, דויץ-פאהר, למבורגיני והורלימן; הן העיצוב הכללים והן תא המפעיל עוצבו על ידי הסדנא. תא המפעיל כאן הוא חדש לגמרי – כהצהרת דויץ-פאהר – והקבינה המתבססת על 4 תומכות עוצבה מבחוץ ומבפנים מחדש במטרה להעניק את "סביבת העבודה היעילה והנוחה בקטגוריה", כך היצרנית. טרקטור דויץ-פאהר 5G תתי-הסדרות דויץ-פאהר 5G ו-5D מאפשרות שימוש עם צמיגים אחוריים בקוטר 30", 34" או 38". משקל הטרקטורים (יבש) עומד על כ-4,200 ק"ג, והמשקל הכולל המותר נע מכ-5,500 ק"ג ועד לכ-7,400 ק"ג, בהתאם לגרסה ולאבזור. המשאבה ההידראולית מספקת עד 55 ליטר לדקה, ומערכת הזרועות האחוריות מסוגלת להרים 3,500 עד 4,800 ק"ג, תלוי בגרסה.
הייצור מתחיל בימים הקרובים. ההספקה ללקוחות החל בסתיו הקרוב.