Back to Basic על-פי פורד
ידיעה מקומית ששלוחת פורד בברזיל שחררה אודות הדור הבא של ה'טרולר' (Troller) עוררה גל של נוסטלגיה וגעגועים מלא מעט גופי תקשורת בעולם, בעיקר מארה"ב ומאירופה. ולא שיש כוונה לשווק את רכב השטח המסוקס החדש מחוץ לברזיל, אבל בדיוק בשל כך התעוררו לא מעט תגובות בסגנון "למה לא אצלנו", "רכב שטח פשוט ובסיסי – כבר לא מייצרים כאלו" ו-"כמה היה מתאים סוס עבודה קשוח שכזה גם בשוק שלנו". ואכן, בשורה התחתונה: באמת למה לא? לקברניטי פורד הפתרונים.
אבל, תושבי ברזיל בהחלט יכולים ליהנות מה'טרולר' החדש – המכונה Troller T4 – המוצע בימים אלו לשוק המקומי. מדובר ברכב שטח קשוח ובסיסי, אך ממש לא פרימיטיבי או מיושן. המנוע הוא טורבו-דיזל מחומש בוכנות בנפח 3.2 ליטר שזהה לאחת מאופציות המנועים שתשרת בפורד טרנזיט החדשה ששיווקה החל זה עתה. ההספק עומד על כ-200 כ"ס. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 מהירויות המעבירה את כוח המנוע אל ארבעת הגלגלים, 2 יחסי העברה, סרנים heavy-duty עם אפשרות לניתוק מוטות הייצוב. פתח יניקת האוויר מוקם גבוה על מנת להקל מעבר במים עמוקים, ויחד עם צמיגי שטח הנעולים על חישוקי אלומיניום בקוטר 17" כסטנדרט מובטחת כאן יכולת שטח ראויה, גם לצורכי עבודה.
בשלב זה כאמור ישווק הטרולר החדש בברזיל בלבד ללא תוכניות רשמיות לשווקו מחוץ למדינה. לארה"ב הוא ככל הנראה לא יגיע בוודאות, אך שמועות לגבי שיווק במדינות מתפתחות, שם יש דרישה לרכבי שטח בסיסיים – בהחלט ישנן. מאז הופסק שיווק הסופה במהדורתה האזרחית והלנד רובר דיפנדר מוצע רק בהזמנה – ובמחיר שערורייתי – אין אצלנו רכב שטח קשוח ובמחיר שפוי המותאם לאנשי עבודה, וחבל. בברזיל יעלה הטרולר החדש פחות מ-46,000$, מתורגמים מהמטבע המקומי. בינתיים נותר לנו רק לקנא בברזילאים…