6 במכה אחת!
בדיוק שנה לאחר השקת רכב הפנאי/עבודה של ימאהה – הוייקינג 700 – נציג היצרנית היפנית בקטגוריית ה-SxS הגדלה במהירות (רכבי פנאי/עבודה בהם הנוסעים יושבים זה לצד זה – Side by Side ולא זה מאחורי זה, כמו בטרקטורון) – מושקת הגרסה הארוכה שלו. אבל, בניגוד למקובל בגרסאות ארוכות מבית יצרניות אחרות, קרי – 4 מקומות ישיבה (כמו לדוגמא בהונדה Pioneer 700-4 החדשה), כאן מוצעים 6 מקומות ישיבה מלאים למבוגרים. למעשה היה זה מהלך צפוי, שכן הוייקינג 700 הוצג לראשונה עם 3 מקומות ישיבה בשורה אחת, והכפלת כמות זו מביאה כאמור ל-6 מקומות ישיבה. על מנת להציע 3 מקומות ישיבה סבירים+ בכל שורה התקינו בימאהה את המושב האמצעי במגמה לאחור במטרה לאפשר יותר חופש באזור הכתפיים, וזו התצורה המוצעת כאן בשתי שורות המושבים.
את המקום לשורת המושבים הנוספת השיגו בימאהה על ידי הארכת השלדה בין הסרנים (אורך בסיס הגלגלים כאן עומד על 294 ס"מ), חיזוקה והארכה בהתאמה של מסגרת הבטיחות. מעבר למסגרת דנן כולל כל מושב חגורת בטיחות עם 3 נקודות עיגון, כך שאפילו במצב התהפכות מלאה אמורים הנוסעים (החגורים…) להישאר מוגנים.
סגמנט רכבי ה-SxS בכלל והגרסאות הארוכות שלהם בפרט הולך וצובר פופולאריות – בעיקר בארה"ב. היכולת של כלים אלו לשנע במהירות יחסית 4 נוסעים – או אף 6, כמו כאן – כמעט בכל תוואי שטח, בעלות נמוכה הרבה יותר מרכב שטח או טנדר מקביל, יחד עם הערך המוסף בדמות ארגז מטען (מתרומם, עד 272 ק"ג מטען) והיכולת לגרור מטען (680 ק"ג, ללא בלמים בוייקינג 6) הפכו אותם למבוקשים בעיקר בקרב אנשי עבודה. נוסיף על כך את השימוש בגלגלי 'בלון' שמנמנים בהם לחץ האוויר הוא נמוך במיוחד וכפועל יוצא – דחיסות קרקע מינימאלית, והנה יתרון משמעותי נוסף בעיקר עבור חקלאים.
למרות היותו גרסה ארוכה של SxS מציע הוייקינג 6 ממדים המאפשרים ניידות גבוהה גם באזורים צפופים יותר, הן בשטח והן בחווה. האורך הוא 390 ס"מ, הרוחב המרבי הוא 157 ס"מ והגובה בקצה מסגרת ההגנה בפני התהפכות הוא 195 ס"מ. רדיוס הסיבוב עומד על 620 ס"מ. המשקל העצמי הוא 742 ק"ג ונפח מיכל הדלק עומד על כמעט 37 ליטרים.
הוייקינג 6 הארוך מצויד במנוע דומה למנוע המשרת בוייקינג 700 הקצר, קרי: חד-בוכנתי 4-פעימתי מקורר מים ומוזרק דלק בנפח 686 סמ"ק, כאשר היצרנית אינה מפרטת לגבי ההספק המרבי, אך זה אמור לספק בהחלט לשימוש בכלי. כמקובל בסגמנט עובר הכוח דרך גיר רציף (ואריאטור) אל הגלגלים האחוריים בלבד או – בלחיצת כפתור, גם תוך כדי נסיעה – אל כל הגלגלים. ניתן לברור בין מצב 2WD למצב 4WD רגיל או נמוך (High או Low) עם דיפרנציאל אחורי נעול. ההינע הסופי נעשה באמצעות גלי הינע. המחיר בארה"ב נע בין 12,800$ ועד ל-13,800$ – תלוי ברמת האבזור. לפניה ליבואנית רכבי ה-SxS של ימאהה לארץ, לחצו כאן