הענקים של דויץ פאהר נחשפים
בסוף 2013, במהלך תערוכת 'אגריטכניקה 2013' בגרמניה, חשפה דויץ פאהר הגרמנייה – בבעלות קונצרן SDF האיטלקי – את הטרקטורים הגדולים החדשים שלה, תחת השם 'סדרה 11'. היתה זו פצצה שהוטלה אל עולם הטרקטורים החקלאיים עם מפרט ונתונים חסרי תחרות עד כה, שכללו בין השאר גרסאות עם עד 440 כ"ס, ואתר אינטרנט שנפתח במיוחד עבור סדרה חדשה זו בונה "440HP Project" והעביר מדי כמה שבועות עדכונים ומידע לגולשים, שיכלול לעקוב אחר כל שלב ושלב בהתפתחות ובניית הכלי.
בינתיים כבשה פנד (Fendt) את תואר 'הטרקטור הסטנדרטי החזק בייצור' עם ה-Vario 1000 המפלצתי שלה לו עד 500 כ"ס. אך בדומה לסדרה 11 של דויץ פאהר, המכירות מתוכננות להתחיל לא לפני הרבעון האחרון של 2015.
אתמול (23 לדצמבר) הוציאה דויץ פאהר הודעה על סיום הליך התכנון והפיתוח של סדרה 11 החדשה שלה, יחד עם כמה צילומים רשמיים ומפרט טכני חלקי. הסדרה כוללת את ה-11350 TTV עם 350 כ"ס מקסימאליים, ה-11400 TTV עם 400 כ"ס ופסגת ההיצע – ה-11440 TTV עם 440 כ"ס מקסימאליים. מיותר לציין כי 3 דגמי סדרה 11 הם הטרקטורים הגדולים ביותר שיצאו ממפעלי קונצרן SDF (סאמה דויץ-פאהר) אי פעם, ולמעשה מתמקמים בפסגת היצע הטרקטורים הקונבנציונאליים החזקים בעולם.
הנה דירוג עשרים הטרקטורים הקונבנציונאליים החזקים ביותר בייצור כיום, מ-350 כ"ס וצפונה; ההספק מתייחס לנתון ההספק המקסימאלי:
1. פנד ואריו 1050 – מקסימום 500 כ"ס
2. פנד ואריו 1046 – מקסימום 460 כ"ס
3. דויץ פאהר 11440 TTV – מקסימום 440 כ"ס
4. קייס מאגנום 380 Tier4 B – מקסימום 435 כ"ס
-. ניו הולנד Genesis T8.435 – מקסימום של 435 כ"ס
5. פנד ואריו 1042 – מקסימום 420 כ"ס
6. קייס מאגנום 370CVT – מקסימום 419 כ"ס
7. קייס מאגנום 340 – מקסימום 410 כ"ס
8. ניו הולנד GENESIS T8.410 TIER 4B – מקסימום 409 כ"ס
9. ג'ון דיר 8370R – מקסימום 407 כ"ס
10. מסי פרגוסון MF8737 – מקסימום 400 כ"ס
– . ואלטרה S374 – מקסימום 400 כ"ס
-. דויץ פאהר 11400 TTV – מקסימום 400 כ"ס
11. פנד ואריו 939 – מקסימום 390 כ"ס
12. ניו הולנד T8.390 – מקסימום 389 כ"ס
13. ניו הולנד Genesis T8.380 – מקסימום 382 כ"ס
14. מסי פרגוסון MF8735 – מקסימום 380 כ"ס
– . פנד ואריו 1038 – מקסימום 380 כ"ס
– . קייס מאגנום 310 Tier 4 – מקסימום 380 כ"ס
15. ואלטרה S354 – מקסימום 370 כ"ס
16. פנד ואריו 936 – מקסימום 360 כ"ס
– . ג'ון דיר 8360R – מקסימום 360 כ"ס
17. קייס מאגנום 315 – מקסימום 358 כ"ס
18. ניו הולנד T8.360 – מקסימום 357 כ"ס
19. ניו הולנד T8.350 – מקסימום 351 כ"ס
20. דויץ פאהר 11350 TTV – מקסימום 350 כ"ס
כפי שניתן לראות, סדרה 11 החדשה של דויץ פאהר מתברגת באופן מרשים אל פסגת הטרקטורים החזקים בעולם, כאשר למעט הענקים העתידיים של פנד מסדרה Vario 1000 מדלגת גרסת העל בסדרה 11 החדשה מעל לכל יתר המתחרות (בהספק), בהן נציגי הענקיות ג'ון דיר, קייס וניו הולנד. ניתן לסכם שבסעיף הכוח בהחלט לא מדובר בקוטלי קנים.
מעבר לנתוני ההספק המרשימים, שטיבם לפני הכל בא לידי ביטוי ביחסי ציבור ותדמית, מדובר בסופו של דבר במכונות חקלאיות מרשימות ביותר. הכוח מגיע בדגמי סדרה 11 ממנועי MTU (יצרנית מנועים בבעלות דיימלר) 6-צילינדריים בנפח 10.6 ו-12.8 ליטר. הכוח מועבר אל הגלגלים באמצעות גיר רציף מסוג Eccom 3.0 מתוצרת ZF. הגיר החדש מאפשר 2 מצבי מהירות מרבית: 50 או 60 קמ"ש, לפי בחירה. הסרן האחורי הקשיח מיוצר על ידי SDF בעוד שמערכת המתלים הנפרדים מלפנים מגיעה מ-Dana. משקלם הכולל המותר של דגמי סדרה 11 נע מ-18.0 ועד 22.0 טון, תלוי באבזור, במשקול ובדגם; המשקל העצמי מוכל לעבודה הוא כ-13.5 טון. מערכת הידראולית רבת עוצמה, הכוללת משאבה בספיקה של 300 ליטר/ד', מאפשר יכולות הרמה מרשימות בזרועות: מלפנים הנתון עומד על 6.0 טון ומאחור על לא פחות מ-12.0 טון בזרועות.
עוד פורסם על מיכל דלק בנפח 700 ליטרים (+70 ל' אוריאה) ומערכת בלמים מתקדמת הכוללת דיסקים יבשים בחזית ו-ABS.
בדויץ פאהר מדגישים כי דגמי סדרה 11 יצוידו בתא מפעיל חדש לגמרי, שתוכנן עבורו, ויציעו עלויות אחזקה וצריכת דלק תחרותיות בסגמנט, מבלי לציין בשלב זה מספרים או נתונים כלשהם.