פולריס ריינג'ר חדשים ל-2015
פולריס האמריקאית, יצרנית הטרקטורונים ורכבי ה-UTV הנודעת גם אצלנו, החלה בשיווק דגמי 2015 של רכב העבודה הוותיק 'ריינג'ר' (Ranger). בהיצע דיזל חדש, גרסת 'כניסה' בגודל מלא חדשה וגרסה מוארכת עם 4 מושבים. הנה הפרטים והחידושים והרלוונטיות עבורנו. הפולריס ריינג'ר 570 Full Size מושק ככלי בגודל מלא במחיר ועלויות תחזוקה תחרותיים. לא אצלנו, בשלב זה הראשון ואולי החשוב מבין חידושי פולריס לשנת הדגם 2015 הוא הוא הפולריס ריינג'ר 570 Full Size. מדובר בדגם שהוצג לראשונה בסוף 2013, כדגם 2014, כאשר הרעיון מאחוריו היה להציע ריינג'ר בגודל מלא, כמו אחיו הגדולים והחזקים יותר, אך עם מנוע קטן וחלש יותר, חסכוני יותר בתחזוקה ובמחיר הרכישה. דגם 2015 של הריינג'ר 570 Full Size מצויד באותו מנוע 4-פעימתי, חד-צילינדרי בנפח 567 סמ"ק, אך עם תוספת הספק של 10% – מ-40 ל-44 כ"ס – ועלייה בכושר הגרירה של לא פחות מ-20% לכדי 681 ק"ג. כמו גדול. בפולריס מדגישים את הקשיחות, יכולת התנועה בשטחים קשים לעבירות, החיסכון בתחזוקה וכאמור – גם המחיר התחרותי המתחיל כיום בארה"ב בכ-11,300$. עוד שופר ב-570 החדש מקום האחסון, שצמח כאן הן לתא כפפות ננעל והן לתא נסגר מאחורי יחידת המושב. זו האחרונה הפכה למרווחת יותר ומציעה כעת מקום לעד 3 נוסעים. עוד שונה מיקום השעונים והמחוונים שהועתקו ממרכז הלוח בקבינה אל מול פני הנהג. למרות שמדובר בדגם שיכול היה להתחרות במחיר אטרקטיבי על שוק רכבי ה-UTV לעבודה, בשלב זה הוא אינו מיובא ארצה.
גרסת ה-4 מושבים של הריינג'ר 570 מוצעת אצלנו במחיר של 91,000 שקל, לפני מע"מ. בחו"ל מוצעות גם גרסאות עם צמד ספסלים במקום 4 מושבים נפרדים, המאפשרים מקום לעד 6 נוסעים Polaris RANGER 570 Crew מה שכן מוצע אצלנו הוא הריינג'ר 570 Crew – גרסה מוארכת לעד 4 נוסעים על ציודם, המבוססת על הריינג'ר 570 הקומפקטי במקצת (בהשוואה ל-570 Full Size). רכב UTV זה ניחן בממדי רכב קטן – עם אורך של 361 ס"מ, רוחב של 152 ס"מ וגובה של 185 ס"מ – והוא מונע באמצעות אותו המנוע המניע את הריינג'ר 570 Full Size דנן. מיכל דלק בנפח של יותר מ-34 ליטרים אמור לספק יכולות עבודה רציפה ממושכת; נוסיף על כך את יכולת הגרירה העומדת כאן על 680 ק"ג, כושר ההטענה בארגז – כ-227 ק"ג – וכושר הנשיאה הכולל, העומד על 567 ק"ג, והנה מתקבל רכב עבודה רב תכליתי המיועד לבצע מגוון רחב של משימות, בכלל זה בתחומי החקלאות השונים. נציין עוד שעם משקל עצמי של כ-600 ק"ג בלבד, מדובר ברכב שאמור להציע מינימום דחיסת קרקע בעלייה על שטחים מעובדים. הגרסה המוארכת של הריינג'ר 570 מוצעת אצלנו תחת ההגדרה 'רכב שטח' (אסור לתנועה על כביש, מותר לחצות) ומתומחר בכ-91,000 שקל, לפני מע"מ. הריינג'ר דיזל פונה לנדרשים לכלי עבודה קשוח, חזק ובעל יכולות העמסה וגרירה ראויות בכל שטח הריינג'ר דיזל החדש ל-2015 שופר ועודכן אף הוא, כאשר בפולריס מדגישים לפני הכל את הטיפול בשלדה ובמתלים; בין היתר צמח מהלך הגלגל מאחור מ-22.9 לכדי 24.5 ס"מ ומלפנים מ-24.4 לכדי 24.5 ס"מ. במגביל הוארך בסיס הגלגלים מ-193 ל-206 ס"מ, מה יחד עם הטיפול במתלים אמור להשפיע דרמטית על איכות ונוחות הנסיעה. עדיין מוצע מרווח גחון מינימאלי מצוין, עם למעלה מ-30 ס"מ מתחתית הכלי ועד לקרקע. הריינג'ר דיזל מוגדר ככלי עבודה קשוח למשימות מתישות ואינטנסיביות, והוא כולל כסטנדרט בין השאר אלטרנטור 110 אמפר, כושר גרירה של 908 ק"ג, כושר העמסה בארגז של 681 ק"ג (אופציה ל'הייבר' חשמלי), כיוון גובה גלגל ההגה, מיכל דלק בנפח כ-38 ליטר ועוד. הריינג'ר דיזל החדש מוצע אצלנו במחיר 75,000 שקל לפני רישוי ומע"מ – כולל גג ושמשה קדמית מתוצרת מקומית בנוסף, שופרה גם הנדסת האנוש באמצעות התקנת מושבים חדשים והנמכתם במקצת ביחס לרצפת הרכב, המתיימרים להיות נוחים יותר, הוספת 2 תאי אחסון תחתם, עם תא אמצעי בו מרוכזים צמתי חשמל וחיווט, לבדיקה ותחזוקה פשוטים, וכמו ב-570 – ריכוז הצגים והשעונים מול פני המפעיל, במקום במרכז הכלי עד כה. עוד צוין כי כל נקודות העיגון, הקשירה והחיבור של ציוד נוסף – החל בסגירת תא הנוסעים ועד להוספת גגון, מעקה לארגז וכיו"ב – שופרו, חוזקו והפכו לנוחים יותר לתפעול; מדובר בסעיף מהותי בכלי המיועד למגוון רחב מאוד של שימושים.
גם המנוע עודכן ושודרג בדיזל החדש; המנוע מייצר כאן עדיין 24 כ"ס – כבשנה שעברה – אך הספק מעתה הוא קוהלר (Kohler) שמחליף את יאנמר (Yanmar), עדיין עם 3 צילינדרים אך עם נפח שצמח מ-904 ל-1,028 סמ"ק ועמידה בתקני Tier 4.
לפניה ליבואנית פולריס לארץ, לחצו כאן Polaris Ranger Diesel