עוד פרטים על הטנדר של מרצדס
ההודעה המפתיעה מצד מרצדס, אודות כוונתה להציע טנדר במהלך השנים הקרובות, עורר כמובן עניין רב ולא מעט סקרנות; מאחר ומדובר על טנדר של ממש, כזה המיועד (גם) לעבוד, הוא מיועד להתחרות מול שחקנים וותיקים ומוצלחים דוגמת טויוטה היילקס, מאזדה BT, איסוזו דימקס, ניסאן נבארה ופולקסווגן אמארוק. כשם נבחר צירוף האותיות GLT, לציון הסדרה שלפחות בהתחלה תוצע עם מגוון מנועים ותיבות הילוכים לבחירה, וככל הנראה בתצורת מרכב אחת בלבד: דאבל קבינה.
כפי שכבר חשפנו עם הפרטים הראשונים שהבאנו כאן, אכן יתבצע ייצור הטנדר העתידי של מרצדס בשיתוף פעולה עם ניסאן, כאשר כפלטפורמה תשמש פלטפורמת הניסאן נבארה החדש. מידע זה מגיע ממרצדס עצמה, וכבתחילה – כך גם היום זה נשמע סביר. במרצדס יבוצעו בשלדה שיפורים ושינויים מסוימים, ויישתלו בטנדר שלהם מנועים ומערכות העברת כוח מהמדף של מרצדס. כמובן שהמרכב והעיצוב יהיו מקוריים של מרצדס וככל הנראה תוצענה – לצד גרסאות עבודה "בסיסיות" יחסית – גם גרסאות פנאי מאובזרות. היצע המנועים יכלול 4 ו-6 צילינדרים, הן בנזין והן דיזל. כסטנדרט יוצע המרצדס GLT עם סרן חי מאחור אך ככל הנראה תוצע כאופציה בתשלום גרסת מתלים נפרדים גם מאחור, בשילוב עם מערכת ההנעה הכפולה המתקדמת של מרצדס (המוכרת גם ממכוניות הנוסעים שלה) – 4Matic. תיבות ההילוכים תוצענה בגרסאות 6 הילוכים ידניים או 7 הילוכים אוטומטיים.
"לא נייצר טנדר-בוקרים שמן עבור ארה"ב" אומר בראיון למגזין הרכב הבריטי CAR מנהל חטיבת הרכב המסחרי במרצדס, פולקר מורנהינווג. "אחרי הכל, שלושת הגדולות – פורד, GM/GMG וראם – כבר מחזיקות כ-90% משוק הטנדרים הגדולים בארה"ב, העומד על כ-2 מיליון בשנה. בסביבה כה עוינת מדובר במאבק סיזיפי וכמעט בלתי אפשרי לחבר'ה חדשים בשכונה, כמונו".
מורנהינווג מסביר כי גודש הסגמנט הופך את הכניסה אליו למאבק ותחרות שלא בטוח כלל אם תשתלם בסופו שלדבר, ומכאן נובעת הסיבה למה להיכנס דווקא לסגמנט הטנדרים הבינוניים. טנדרים אלו הפכו זה מכבר למצליחים מאוד ונחשבים לרכב פרימיום ומשפחתי מעבר להיותם כלי עבודה בסיסיים. במרצדס מאמינים לפיכך, שטנדר עבודה – שגם נהנה מתדמית, מראה ונוכחות יוקרתית – בהחלט יכול להיות יריב ראוי אל מול השולטים בקטגוריה. בשווקים אליהם מכוונים במרצדס עם ה-GLT המיועד – בראשם דרום אמריקה, אפריקה והמזרח התיכון – יש דרישה גוברת לטנדרים איכותיים ומאובזרים, כאשר הבסיס התכליתי והיכולת לעבוד עדיין מהווים תנאי סף להצלחה. במרצדס מבטיחים כי החומרים בהם ישתמשו לייצור ודיפון ה-GLT המיועד יהוו סטנדרט חדש בקטגוריה.
ייצור המרצדס GLT מתוכנן להתחיל ב-2018 או ב-2019 ויוגבל בתחילה, עד שבמרצדס יצליחו להרים מערך ייצור בי"ל, קרי: הטנדר העתידי ייוצר לא רק בספרד, במפעל ניסאן, אלא גם על אדמת אסיה ואולי גם דרום אמריקה.
"הטנדרים המודרניים הופכים דומים יותר ויותר למכוניות נוסעים" מציין פולקר מורנהינווג ממצרדס. "אנו נזרום עם מגמה זו ונציע היצע רחב של יחידות הנעה – מנועים ותיבות הילוכים – יחד עם לפחות 3 רמות אבזור שונות: בסיסית לעבודה, דו שימושית ומפוארת/משפחתית. הצפי שלנו אומר שהגרסאות הדו-שימושיות תהיינה הנמכרות ביותר – כ-50% – כאשר גרסאות הבסיס מחד והפאר מאידך יחלקו ביניהן את ה-50% הנותרים. לקוחות רבים מצפים ל"מרצדס של הטנדרים הבינוניים", ואנו ניתן להם בדיוק את מה שהם מבקשים בסגמנט, קרי: טנדר ברמת גימור ואבזור גבוהים, המילה האחרונה בבטיחות ונוחות והתנהגות כביש ושטח חסרת פשרות. העיצוב יהיה פשוט ונקי אך הוא יהיה גם שימושי והטנדר העתידי שלנו יציע את מרווח הפנים הטוב ביותר עבור היושבים מאחור".
מהידוע בשלב זה צפוי המחיר הבסיסי של הטנדר המיועד של מרצדס לנוע סביב ה-30,000$, שהוא מקביל למחירי גרסאות מאובזרות יחסית של טויוטה, ניסאן וכיו"ב, בתצורת דאבל קבינה, 4×4.