ריענון השורות בקובוטה
קובוטה סדרה M7 החלה להימכר זה עתה ובמהך השבועות הקרובים מתוכננת כבר תחילת המכירה של הסדרות החדשות.
בקובוטה לא מנדבים בפרטים, אך מקורות בארה"ב ובאירופה מדווחים כי שתי סדרות חדשות לגמרי תחלפנה את רוב ההיצע הקיים, בכלל זה סדרות M ו-M-X המוצעות גם בארץ.
קובוטה סדרה M5 החדשה תחליף בשלב ראשון את הדגמים הוותיקים M8660\M9960 ותוצע כקובוטה M5-091 עם 92.5 כ"ס וכקובוטה M5-111 עם 105.6 כ"ס. גרסאות הספק ותצורה נוספות שתוצענה בהמשך, תחלפנה גרסאות נוספות בסדרה M היוצאת. מעבר לעיצוב המעודכן ומתקדם בהרבה, שניכרות בו השפעות משמעותיות מעיצוב סדרה M7 הבכירה, מדובר בטרקטור חדש לגמרי. המנועים עומדים כולם בתקני Tier4 Final ומובטחים להציע צריכת דלק נמוכה משמעותית. תא המפעיל חדש אף הוא ומתיימר להיות רחב יותר, מרווח יותר, ועם עיצוב סביבת מפעיל חדש לגמרי – נוח וארגונומי מבסדרות M הוותיקות. בין יתר התוספות בסעיף האבזור נמצא כאן חלון גג, בעיקר לטובת יעילות ובטיחות גבוהות יותר בעבודה עם כף, וכיסא "אורח" (אופציה) המאפשר הובלה בטוחה של נוסע נוסף בקבינה. מה עוד ידוע בשלב זה? תיבות ההילוכים תכלולנה אופציות של 8/8, 12/12 ו-24/24. התפעול והבקרה הם אלקטרו-הידראוליים.
סדרה M-X החדשה יחסית הושקה אצלנו לפני כשנתיים בלבד וכבר מתוכננת סדרה מחליפה, כפי שמסתמן אצל קובוטה. סדרה M-X הוצעה בטווחי הספק של 100-135 כ"ס בקירוב; סדרה M6 החדשה המיועדת להחליף אותה תוצע בטווח הספק בין 105-140 כ"ס בקירוב, "מכסה" את טווח ההספק של סדרה M-X היוצאת (M100X-M135X), ויותר. העיצוב חדש ושונה מהמוכר מסדרה M-X וגם מתחת לפח יש הרבה חדש. המנועים מתיימרים להיות מעודכנים, נקיים וחסכוניים יותר – ובאופן משמעותי, מבטיחים בקובטה – כאשר כולם עומדים בתקני Tier4 Final. ההיצע יכלול בשלב ההשקה 4 גרסאות: קובוטה M6-101 עם 104.5 כ"ס; קובוטה M6-111 עם 114.1 כ"ס; קובוטה M6-131 עם 131.6 כ"ס וקובטה M6-141 עם 141.1 כ"ס. גם כאן מודגש תא המפעיל החדש לגמרי, המציע עוד מרווח, שפור בשדה הראיה, חלון גג ושיפורים נוספים ביחס לדגמי סדרה M-X היוצאת. היצע תיבות ההילוכים עליו ידוע בשלב זה כולל 24/24 Powershift או 32/32 עם הילוכי זחילה.
במהלך הקיץ הקרוב – מבלי לציין תאריך מדויק – תחשוף קובוטה שתי סדרות טרקטורים חדשות ובמקביל תחל בשיווקם. מדובר ברענון מקיף של היצע קובוטה הקיים, כאשר לאחר השקת סדרת העל של היצרנית – M7 – "מטופלות" עתה גם הסדרות הקטנות יותר. בקובוטה לא מנדבים בפרטים, אך מקורות בארה"ב ובאירופה מדווחים כי שתי סדרות חדשות לגמרי תחלפנה את רוב ההיצע הקיים, בכלל זה סדרות M ו-M-X המוצעות גם בארץ.
קובוטה סדרה M5 החדשה תחליף בשלב ראשון את הדגמים הוותיקים M8660\M9960 ותוצע כקובוטה M5-091 עם 92.5 כ"ס וכקובוטה M5-111 עם 105.6 כ"ס. גרסאות הספק ותצורה נוספות שתוצענה בהמשך, תחלפנה גרסאות נוספות בסדרה M היוצאת. מעבר לעיצוב המעודכן ומתקדם בהרבה, שניכרות בו השפעות משמעותיות מעיצוב סדרה M7 הבכירה, מדובר בטרקטור חדש לגמרי. המנועים עומדים כולם בתקני Tier4 Final ומובטחים להציע צריכת דלק נמוכה משמעותית. תא המפעיל חדש אף הוא ומתיימר להיות רחב יותר, מרווח יותר, ועם עיצוב סביבת מפעיל חדש לגמרי – נוח וארגונומי מבסדרות M הוותיקות. בין יתר התוספות בסעיף האבזור נמצא כאן חלון גג, בעיקר לטובת יעילות ובטיחות גבוהות יותר בעבודה עם כף, וכיסא "אורח" (אופציה) המאפשר הובלה בטוחה של נוסע נוסף בקבינה. מה עוד ידוע בשלב זה? תיבות ההילוכים תכלולנה אופציות של 8/8, 12/12 ו-24/24. התפעול והבקרה הם אלקטרו-הידראוליים.
סדרה M-X החדשה יחסית הושקה אצלנו לפני כשנתיים בלבד וכבר מתוכננת סדרה מחליפה, כפי שמסתמן אצל קובוטה. סדרה M-X הוצעה בטווחי הספק של 100-135 כ"ס בקירוב; סדרה M6 החדשה המיועדת להחליף אותה תוצע בטווח הספק בין 105-140 כ"ס בקירוב, "מכסה" את טווח ההספק של סדרה M-X היוצאת (M100X-M135X), ויותר. העיצוב חדש ושונה מהמוכר מסדרה M-X וגם מתחת לפח יש הרבה חדש. המנועים מתיימרים להיות מעודכנים, נקיים וחסכוניים יותר – ובאופן משמעותי, מבטיחים בקובטה – כאשר כולם עומדים בתקני Tier4 Final. ההיצע יכלול בשלב ההשקה 4 גרסאות: קובוטה M6-101 עם 104.5 כ"ס; קובוטה M6-111 עם 114.1 כ"ס; קובוטה M6-131 עם 131.6 כ"ס וקובטה M6-141 עם 141.1 כ"ס. גם כאן מודגש תא המפעיל החדש לגמרי, המציע עוד מרווח, שפור בשדה הראיה, חלון גג ושיפורים נוספים ביחס לדגמי סדרה M-X היוצאת. היצע תיבות ההילוכים עליו ידוע בשלב זה כולל 24/24 Powershift או 32/32 עם הילוכי זחילה.