טלסקופיים חדשים מ-Gehl
יצרנית הצמ"ה האמריקאית גהל (Gehl) חושפת את סדרת המעמיסים הטלסקופיים החדשה RS Gen:2 המחליפה בהיצע את סדרה RS והמציעה שפע יתרונות, תוספות ושיפורים. מדובר בסדרת מעמיסים טלסקופיים קלים-בינוניים המיועדים לתפקד בראש ובראשונה בשטח משובש וקשה לעבירות, בתנאי עבודה קיצוניים ובין השאר מותאמים לשוק ההשכרות, הדורש כלים עמידים במיוחד בשל ריבוי המפעילים לכל כלי. כלים אלו בנויים בגישת high-mounted boom, קרי – בסיס ה'בום' (הזרוע הטלסקופית) ממוקם גבוה יחסית; כך שברגע והוא מורם ולו במעט (עם הרמת מטען כלשהו) הוא מאפשר שדה ראייה היקפי מלא וללא הפרעה.
החידוש המרכזי בסדרת המעמיסים הטלסקופיים החדשה הוא מנוע קמינס חדש ומתקדם מדגם QSF 3.8 המייצר בכל הגרסאות 120 כ"ס. מנוע זה הוא בנפח 3.8 ליטרים ועומד בתקני Tier 4 כאשר בגהל מבטיחים כי למרות העלייה בהספק (+4%) ובמומנט (+6%) ביחס לדגמים המקבילים מסדרה RS היוצאת הוא צורך בסופו של יום כ-5% פחות דלק, בממוצע. ההיצע כולל 6 גרסאות המציעות טווחי הרמת מטען שבין 2.5 ל-5.5 טון וגובה הרמה מרבי שבין 5.8 ועד לא פחות מ-16.8 מטרים. ביצועים אלו מתאפשרים – מסבירים בגהל – בין היתר הודות למבנה 'בום' ושלדה תחתונה חדשים, המציע קשיחות ומאסיביות גבוהים משמעותית מבסדרה היוצאת. גם לכף/מזלג יכולת ציפה המאפשרת שמירה על זווית וגובה קבועים גם תוך כדי תנועה – באופן אוטומטי. מוטות הייצוב מוצעים כסטנדרט בדגם אחד בהיצע (RS10-55 GEN:2) אך ניתנים להזמנה מיוחדת גם בכל יתר הגרסאות, וזאת בכדי לחסוך בעלויות עבור מי שאינו זקוק להן. זרועות אלו מיועדות בעיקר לנדרשים להעמיס מטען וסחורות לגובה מרבי.
המעמיסים הטלסקופיים החדשים כוללים מערכת ייצוב סרן אחורי הדואגת לנעול הסרן ולמנוע תנועתו מעלה ומטה ברגע שזרוע ההרמה חורגת מזווית של 60 מעלות, או שבלם היד ננעל.
ההיגוי מאפשר בחירה בין 3 מצבים: סטנדרטי (קדמי), כפול (קדמי ואחורי לכיוונים הפוכים) ומקביל (קדמי ואחורי לאותו הכיוון – "נסיעת סרטן"). המעבר בין סוגי ההיגוי השונים מתאפשר באמצעות לחיצת כפתור מתוך הקבינה, גם תוך כדי עבודה.
היצע הצמיגים כולל כל סוג ומין מוכרים, החל ממגוון צמיגים סטנדרטיים ומלאים באוויר – לסוגי מצעים שונים, עבור בצמיגים מלאים ועד לצמיגים מגומי מלא אך מחוררים.
לקבלת פרטים נוספים מיבואנית גהל לארץ, לחצו כאן