קובוטה: M5 במקום M60
לפני כמה חודשים חשפנו כאן פרטים ראשונים אודות סדרות הטרקטורים הכל-חדשות של קובוטה, בהן סדרה M5. מדובר בטרקטורים בינוניים בממדיהם ובהספקם, המוגדרים כרב תכליתיים והמותאמים למגוון משימות במשק הקטן והבינוני, בכלל זה לעבודה עם מעמיס קדמי. בקובוטה מיעדים את הסדרה החדשה להחליף את סדרה M60 הוותיקה, הכוללת טרקטורים בטווח ההספק שבין 60 עד 100 כ"ס. עיקר ההבדלים הם במנועים, שמעתה יעמדו בתקני Tier 4 final, וכמובן – בעיצוב, שהפך מודרני ומתקדם יותר.
זה עתה הוחל בשיווק 2 הדגמים הראשונים מסדרה M5 הוותיקה, בדיוק לפי התוכנית והצהרות קובוטה; קובוטה M5-091 החדש יחליף את הקובוטה M8660 שנמכר עד כה גם אצלנו, וקובוטה M5-111 יחליף את קובוטה M9960, שאף הוא נמכר בארץ. דגמי סדרה M5 החדשים יוצעו במגוון גרסאות הינע ומרכב כאשר בשלב ראשון ניתן לבחור בין הינע 2×4 ל-4×4 ותא מפעיל פתוח או סגור.
הקבינה הסגורה היא חדשה בסדרה M5 ומהווה אבולוציה של תאי המפעיל ביחס למה שהוצע עם סדרה M היוצאת. בקובוטה מכונה תא המפעיל החדש Ultra Grand Cab II והוא מתיימר להציע עוד מקום, שטח שמשות גדול יותר ונוחות גבוהה יותר, בין השאר הודות ליחידת כיסא חדשה ותכנון ארגונומי שונה, בכלל זה של מערכת הג'וי-סטיק ולוח המחוונים. הקבינה החדשה Ultra Grand Cab II מוצעת עבור שתי הגרסאות של סדרה M5 החדשה.
הנה עיקר הנתונים של צמד הטרקטורים החדש:
קובוטה M5-091: מנוע קובוטה 4-צילינדרים בנפח 3.8 ליטר, טורבו, 92.5 כ"ס במנוע, 76 כ"ס ב-PTO. תיבות הילוכים: F8/R8, F12/R12, F24/F24. כושר הרמה מרבי בזרועות: 3,300 ק"ג. אורך כולל: הינע אחורי: 396.2 ס"מ, הינע כפול: 395.9 ס"מ, רוחב מרבי: הינע אחורי: 196 ס"מ, הינע כפול: 198.9 ס"מ. בסיס גלגלים: הינע אחורי: 228.6 ס"מ, הינע כפול: 225 ס"מ
קובוטה M5-111: מנוע קובוטה 4-צילינדרים בנפח 3.8 ליטר, טורבו, 105.6 כ"ס במנוע, 89 כ"ס ב-PTO. תיבות הילוכים: F8/R8, F12/R12, F24/F24. כושר הרמה מרבי בזרועות: 3,300 ק"ג. אורך כולל: הינע אחורי: 396.2 ס"מ, הינע כפול: 395.9 ס"מ, רוחב מרבי: הינע אחורי: 198.9 ס"מ, הינע כפול: 200.9 ס"מ. בסיס גלגלים: הינע אחורי: 228.6 ס"מ, הינע כפול: 225 ס"מ
כטרקטור חקלאי רב תכליתי מוצעות לבחירה כמה אופציות של תיבות הילוכים, מתוך כוונה לאפשר לכל סוג שימוש וצורך התאמת התיבה המתאימה ביותר לצרכיו. ככלי שחלק מהפורטפוליו שלו הוא עבודה עם PTO, מוצע מצב 'חיסכון' בעבודה עם יציאת הכוח (economy PTO) כסטנדרט בתיבות ההילוכים בנות ה-12 וה-24 הילוכים. מעבר ממצב נסיעה לפנים לנסיעה לאחור ולהיפך ניתן לביצוע ללא שימוש בדוושת מצמד, הודות למעביר הידראולי המתיימר לבצע את הפעולה בחלקות וללא מכות שהן, באמצעות ידית אחת. אופציה זו, מדגישים בקובוטה, תוכננה במיוחד לעבודה עם מעמיס קדמי, אך גם למשימות נוספות המאפיינות פעולה בשטח צר וצפוף הדורש שינויי כיוון תכופים.
כאמור, השיווק ברחבי העולם כבר החל, ובמהלך המחצית השנייה של החודש (אוגוסט) יהפכו הטרקטורים החדשים מסדרה M5 החדשה לרלוונטיים בכל השווקים בהם קובוטה פעילה. לפניה ליבואנית טרקטורים קובוטה לארץ, לחצו כאן