New Holland FR Forage Cruiser
, ,

הנבחרת החדשה של ניו הולנד ל-2016

New Holland FR780

New Holland FR780


ניו הולנד חושפת את ליין הקומביינים לתחמיץ החדש שלה ל-2016, וזאת כארבע שנים לאחר שהליין העדכני הושק – סדרה FR. עיקר החדשות בסדרה החדשה הוא במנועים החדשים, המתקדמים, הנקיים והחסכוניים יותר המותקנים בקומביינים, כולם מסדרה Cursor או-Vector המיוצרים על ידי FPT Industrial, חטיבת המנועים התעשייתיים בקונצרן פיאט, אליו גם שייכת ניו הולנד. ההיצע החדש ימשיך לכלול 5 גרסאות, כולן נקיות, חסכוניות ובעלות מומנט גבוה יותר, ולמעט הגרסה הבכירה – גם חזקות יותר. למעט הגרסה החזקה עומדים כל המנועים החדשים בתקני Tier 4 Final בהשוואה ל-Tier 3 בסדרה היוצאת.
New Holland FR650

New Holland FR650

הנה עיקר נתוני הגרסאות החדשות:
ניו הולנד FR480 (מחליף את ה-FR450): מנוע Cursor 13 עם 6 צילינדרים בנפח 12.9 ל'. 476 כ"ס (450 כ"ס ב-FR450), מומנט מרבי: 204.2 קג"מ ב-1,500 סל"ד
ניו הולנד FR550 (מחליף את ה-FR500): מנוע Cursor 13 עם 6 צילינדרים בנפח 12.9 ל'. 544 כ"ס (520 כ"ס ב-FR500), מומנט מרבי: 236.1 קג"מ ב-1,500 סל"ד
ניו הולנד FR650 (מחליף את ה-FR600): מנוע Cursor 16 עם 6 צילינדרים בנפח 15.9 ל'. 653 כ"ס (600 כ"ס ב-FR600), מומנט מרבי: 280.4 קג"מ ב-1,500 סל"ד
ניו הולנד FR780 (מחליף את ה-FR700): מנוע Cursor 16 עם 6 צילינדרים בנפח 15.9 ל'. 775 כ"ס (684 כ"ס ב-FR600), מומנט מרבי: 338.7 קג"מ ב-1,500 סל"ד
דגם העל בסדרה – ניו הולנד FR850 – יוצע גם בעונה הקרובה ללא שינויים ניכרים במנוע – אך יכלול שינויים ועדכונים ביתר המכלולים, כפי שיפורט להלן. בקומביין החזק שבהיצע ימשיך לפעול מנוע V8 בנפח 20.1 ליטר מסדרת ה-Vector של FPT, המייצר מומנט של יותר מ-360 קג"מ. מנוע זה עומד בתקני Tier 2 בהשוואה ל-Tier 4 Final ביתר הגרסאות, ומיכל הדלק בדגם זה הוא בנפח 1,400 ליטרים בהשוואה ל-1,200 ליטרים ביתר הגרסאות.

New Holland FR650

New Holland FR650


המנועים החדשים תוכננו לא רק לעמוד בתקנים העדכניים ולהציע יותר בפחות מבחינת ההספק. המומנט המרבי וטווח המומנט היעיל נועדו לאפשר רזרבות של כוח ומומנט זמינים בכל מצב, במטרה להתמודד כראוי עם שינויים פתאומיים בעומס ובמאמץ הקומביין ללא הצורך לשנות במשהו את המהירות, ההילוך או אף להגיע לעצירה מלאה. בניו הולנד טוענים כי התפוקה בקומביינים החדשים עלתה בכ-15% משמעותיים בהחלט, ביחס לגרסאות היוצאות, כאשר במקביל צריכת הדלק יורדת ב-13%, בממוצע!
קשה להבחין בשינויים בעיצוב החיצוני בין הקומביינים החדשים לאלו היוצאים, אבל יש כמה; עיקר החידושים במעטפת מסתכמים בחיפויי גלגלים שונים, חישוקים חדשים ו…זהו, פחות או יותר.
מערכת ניהול המנוע כוללת מעתה כסטנדרט מצב Eco בו לוקח המחשב פיקוד על המנוע וגובה הסל"ד שלו, בהתאם לתנאי העבודה, המהירות ומצב הירק הנקצץ. מצב זה מיועד בעיקר לתנאי עבודה שלא בעומס מלא, הדורשים שינויים בסל"ד, במהירות ושהתפוקה משתנית תוך כדי העבודה.
New Holland FR650

New Holland FR650


מערכת ה-PowerCruise העדכנית תורמת את חלקה לייעול העבודה וביצועה בתנאים המיטביים עבוד הכלי, ביחס לתנאים. מערכת זו מנתרת באופן שוטף את המהירות בפועל יחד עם התפוקה, במטרה לכייל את פעולת המנוע באופן המיטבי לתנאים. במילים אחרות: המפעיל קובע את המהירות והמערכת דואגת לתזמן בין המערכות השונות במטרה לייצר פעולה יעילה ככל הניתן.
בניו הולנד מדגישים גם שתא המפעיל קיבל עדכונים, שיפורים וחידושים, למרות שמדובר יותר בקוסמטיקה מאשר בקבינה חדשה לגמרי, כפי שהיצרנית מתארת אותה; בין היתר מצוינים כיסא מפעיל חדש עם אפשרויות כוונון רבות מבעבר, ואופציה (ב-3 הגרסאות הבכירות) לכיסא מפואר המצופה בעור והכולל מיזוג פנימי שלא הוצעה עד כה. עוד חדשה היא יחידת ההגה, כולל גלגל ההגה המציעה – על פי הצהרות היצרנית – נוחות רבה יותר בכוונון.
דגמי הקומביינים החדשים משווקים כבר בארה"ב וצפויים להגיע במהלך התקופה הקרובה גם לאירופה. לפניה ליבואנית ניו הולנד לארץ, לחצו כאן