ניו הולנד: סדרה CX8 מחליפה את CX8000
ניו הולנד חושפת בארה"ב את סדרת הקומביינים החדשה CX8, מחליפת הסדרה CX8000. מדובר בקומביינים המיועדים לעבודה בקנה מידה גדול, בין אם לחקלאים המעבדים שטחים נרחבים ובין אם לקבלנים. סדרה CX8 היא השנייה בגודל הכלים שבה בניו הולנד, וממוקמת מתחת לניו הולנד סדרה CR שהוצגה ביולי בשנה שעברה, והיא המהדורה המעודכנת והמתקדמת ביותר לסדרת הקומביינים CX של ניו הולנד, שהוצגה לראשונה ב-2001 ומאז לא הפסיקה להתייעל ולהשתפר, מזכירים לנו אנשי היצרנית.
"מדובר בקומביינים המהווים את הצעד הבא עבור חקלאים העובדים כיום עם קלאאס או ג'ון דיר", מציין בביטחון מארק הופר, מנהל השיווק של ניו הולנד בצפון אמריקה. בניו הולנד כל כך בטוחים בסדרת הקומביינים החדשים, עד כי בהודעה הרשמית לעיתונות מציין ומדגיש הופר עוד כי "אנו מזמינים כל בעל קומביין גדול ומקביל בשימושו לפנות לסוכן ניו הולנד הקרוב אליו, ולבקש הדגמה. אנו חושבים שזה יספיק להבהיר כי מדובר בדור הבא של הקומביינים בסדרי הגודל האלו".
בשלב ההשקה הוצגו 2 דגמים בלבד: CX8.80 ו-CX8.90. הנה עיקר המפרט של שני הקומביינים החדשים:
ניו הולנד CX8.80:
מנוע FPT Cursor 9העומד ב-Tier 4 B, הספק מרבי 401 כ"ס, נפח מיכל דלק: 1,003 ליטרים, נפח מיכל תבואה: 11.5 מ"ק, רוחב שולחנות תבואות: 6.10-10.67 מ', רוחב שולחן תירס: 6-12 שורות, משקל עבודה (ללא שולחן): 15,422 ק"ג, מהירות נסיעה מרבית סטנדרטית: 30.4 קמ"ש, מהירות מרבית אופציונאלית: 40 קמ"ש, גובה מרבי להובלה: 3.96 מ', רוחב מרבי להובלה (ללא שולחן): 3.93 מ'
ניו הולנד CX8.90:
מנוע FPT Cursor 10 העומד ב-Tier 4 Final, הספק מרבי 490 כ"ס, נפח מיכל דלק: 1,003 ליטרים, נפח מיכל תבואה: 12.5 מ"ק, רוחב שולחנות תבואות: 6.10-12.50 מ', רוחב שולחן תירס: 6-12 שורות, משקל עבודה (ללא שולחן): 15,876 ק"ג, מהירות נסיעה מרבית סטנדרטית: 30.4 קמ"ש, מהירות מרבית אופציונאלית: 40 קמ"ש, גובה מרבי להובלה: 3.96 מ', רוחב מרבי להובלה (ללא שולחן): 3.93 מ'
על הנייר לפחות, יש דברים בגו בקריאת התיגר של מארק הופר מניו הולנד. לקומביינים החדשים המערכות המתקדמות בתחום והבטחה לביצועים חסרי תחרות. דגם העל בסדרה, למשל – הניו הולנד CX8.90 – מתיימר להיות החזק, היעיל ובעל התפוקה הגבוהה בסגמנט. מנועו מייצר 490 כ"ס ומיכל התבואה שלו הוא בנפח 12.5 מ"ק! מערכת בקרת תזרים התבן המכונה Opti-Clean מתיימרת לתאם ולסנכרן באופן מושלם בין סוג התבואה, תנאי העבודה, מהירות העבודה ורוחב העבודה בכדי להציע רצף יעיל באופן חסר תחרות ותפוקה מקסימאלית, מבטיחים אנשי ניו הולנד. המערכת יודעת בין היתר להתאים את מערכות הדייש, מערכת העברת הכוח והמנוע לעבודה במורד, במישור או בעלייה, ובתוך כך גם את פיזור התבן מאחור. כברירת מחדל מכוילים לבחירה נוחה מצבי עבודה עם חיטה, תירס, קנולה ואורז. בנוסף ניתן לכייל מצבי עבודה המותאמים ספציפית לכל מצב ותנאי.
מערכת הניקוי כוללת מאווררים שמהירות פעולתם מותאמת אוטומטית למהירות וכמות כניסת התבן למערכת. המפעיל מכייל את מהירות המאווררים הרצויה במצב עמידה – בהתאם לתנאי העבודה וסוג התבואה.
עוד חדשה בסדרת הקומביינים CX8 היא "סוויטת הקציר", כפי שמכונה תא המפעיל החדש בסדרה זו, מדגם ה-Ultra cab העדכני ביותר. בניו הולנד טוענים כי התא תפח ועתה הוא מציע נפח כולל של 3.7 מ"ק. רמת הרעש באיזור ראש המפעיל עומדת כאן על 73dB ובנוסף נטען כי הנדסת האנוש שופרה כמו גם רמת הנוחות, ביחס לקומביינים מסדרה CX8000 היוצאת.