דויץ-פאהר סדרה 6 חדשה
דויץ-פאהר, חטיבה בקונצרן SDF האיטלקי, חושפת סדרה 6 חדשה לגמרי; למעשה, מדובר כבר בסדרה המחליפה את הסדרה שהחליפה את סדרה M המיושנת (Agrotron M, בשמה המלא, עם מנועי Tier 3) המשווקת גם אצלנו – כמו גם למדינות נוספות במזה"ת, אפריקה ואסיה. אנשי היצרנית מגדירים את המהלך כ'רענון מקיף ויסודי', כאשר הלכה למעשה מדובר בטרקטורים חדשים כמעט מכל היבט.
סדרה 6 חדשה תכלול 12 גרסאות, 3 תיבות הילוכים ושני אורכי בסיס גלגלים לבחירה. בדויץ פאהר מרחיבים את ההיצע עבור הלקוח באופן משמעותי בסגמנט זה – טרקטורים בטווחי ההספק של 156-226 כ"ס, במקרה שחל סדרה 6 החדשה – הודות לפופולריות הגואה שלו הנובעת בין היתר מהרב-שימושיות של טרקטורים כאלו. מדובר בכלים המתאימים לטווח שימוש רחב במיוחד – החל מכלי מוביל במשק קטן או בינוני, עבור ב'סוס עבודה' למגוון משימות כמו חריש, קציר, דיסוק וכל פעולת עיבוד אדמה אחרת – הן עבור החקלאי הפרטי והן עבור קבלנים, ועד לשימוש מוניציפאלי מגוון, עבודה עם כף, הובלה מהשדה לרפת/מרכז המזון ועוד.
אנשי דויץ-פאהר טוענים כי החידוש המשמעותי ביותר בסדרה 6 החדשה נמצא בהיצע תיבות ההילוכים לבחירה; אופציה ראשונה היא תיבת Powershift בסיסית עם 5 הילוכים ידניים ו-6 יחסי העברה לפנים ושלושה לאחור היוצרים בסה"כ 30 הילוכים קדמיים ו-15 אחוריים (54+27 בהתאמה, עם אופציית הילוכי הזחילה). אופציה נוספת היא תיבת RCShift – תיבה אוטומטית במלואה עם 5 מהירויות ושישה יחסי העברה וגם 30 הילוכים קדמיים ו-15 אחוריים (54+27 בהתאמה, עם אופציית הילוכי הזחילה). אופציה שלישית ואחרונה הוא הגיר הרציף, המכונה בדויץ-פאהר TTV. תיבות אלו מאפשרות טווח מהירות שבין 0.2 ל-40 או 50 קמ"ש, לפי דרישה, והן מצוידות במחשב ניהול חדש המבטיח צריכת דלק נמוכה במיוחד. כל תיבות ההילוכים, אגב, מוצעות לבחירה עם מהירות נסיעה מרבית של 40 או 50 קמ"ש, כאשר המהירה יותר מאפשרת מהירות מרבית תוך סל"ד נמוך יותר, לאפשר נסיעות מנהלתיות או הובלות על כביש ציבורי, תוך צריכת דלק מינימאלית.
ייתכן שתיבות ההילוכים הן אכן החידוש המשמעותי בטרקטורים החדשים, אך לבטח לא הבולט ביותר. העיצוב החדש רשום על שם מעצב העל האיטלקי הנודע ג'יאוג'ארו (GiugiaroDesign) שהפך למעצב הבית של קונצרן SDF (אליו שייך דויץ-פאהר) ושעיצב טרקטורים נוספים בקבוצה. בתוך כך מוצעים שני תאי מפעיל לבחירה – בהחלט אופציה חריגה בעולם המיכון החקלאי בכלל ועולם הטרקטורים בפרט. שתי הקבינות הן מסדרה MaxiVision 2 שפותחה על ידי SDF – האחת מיועדת לגרסאות ה-TTV וה-RCShift עם בקרת שסתומים יציאה מכאניים והשנייה לגרסאות עם בקרות אלקטרו-הידראוליות. ההבדלים הם אינם עיצוביים, מינוריים ומתייחסים להתאמות השונות הנדרשות מכל מערכת. חיצונית לא ניתן להבדיל בין תאי המפעיל, שבטרקטורים החדשים מוקמו מחדש, כוללים בידוד ושיכוך טובים יותר הן בחיבור אל תא המנוע והן בחיבור אל השלדה. חופת המנוע עוצבה מחדש – יחד ובהתאמה לקבינה – במטרה להציע שדה ראייה טוב יותר, בעיקר לעבודה עם כף הדורשת גם שדה ראיה רחב כלפי מעלה.
תאי המפעיל החדשים כוללים סביבת מפעיל חדשה, עם יחידת כיסא, פאנל וג'וי-סטיק חדש (המכונה MaxCom) שהוצבו ומוקמו מחדש, וצג LCD חדש אף הוא. משדובר במערכת המכונה InfoCentrePro הממוקמת מאחורי גלגל ההגה והכוללת צג צבעוני בקוטר 5" המציג את כל המידע הרלוונטי בפני המפעיל על פי דרישה. כאופציה מוצעת 'חבילת תאורה' רבת עוצמה ומתקדמת על טהרת טכנולוגיית ה-LED המציעה תאורה סביב לטרקטור בעוצמה של 40,000 Lumen והכוללת 16 פנסים. חלון הגג מוצע בשלוש אופציות שונות לבחירה: פוליקרבונט בגוון ירוק לפתיחה כלפי מעלה, זכוכית עם הגנת UV או זכוכית מוגנת ומשוריינת לעובדים עם כף והנדרשים ליכולת להביט מעלה, אך לא מעוניינים שעצמים קשיחים יחדרו להם דרך הגג על ראשם…
וכמובן – גם המנוע מעודכן; אם אצלנו עדיין משווקות הגרסאות הקודמות עם מנועי Tier 4 הרי שסדרה 6 החדשה מוצעת עם מנועי דויץ 6.1 ליטר בגרסאותיהם המתקדמים ביותר, והעומדים בתקני Tier 4 final עם הבטחה לפלוט רמת מזהמים מהנמוכות בסגמנט ולהציע צריכת דלק חסרת תחרות – בפרט בגרסאות ה-TTV. המנועים מוצעים כאמור בטווח ההספק שבין 156 ל-226 כ"ס. כסטנדרט מוצעות 5 יציאות הידראוליות מאחור ו-2 מלפנים, 4 מהירויות PTO אחורי (540/540ECO/1000/1000ECO) ו-2 ל-PTO הקדמי (1000/1000ECO); שייכוך לסרן הקדמי; זרועות קדמיות מתכווננות (מיקום) עם יכולת הרמה של כמעט 5.5 טון וזרועות אחוריות עם יכולת הרמה של 10.0 טון. רשימת האופציות כוללת בלמי דיסק יבשים לעומס גבוה מלפנים; מגוון מערכות ניהוג וניהול מנוע מתקדמות; משאבה הידראולי מחוזקת עם ספיקה של עד 170 ליטר/דקה ועוד.
דויץ-פאהר הגיבו באמצעות סדרה 6 החדשה מהר לדרישות השוק המשתנות תוך השקת סדרת טרקטורים מגוונת, רב תכליתית והמתאימה למגוון רחב של שימושים – בעיקר הודות ליכולת להתאים את המרכיבים לפי דרישות הלקוח (הספק, מערכות הידראוליות, מחשוב, תאי מפעיל וכיו"ב). ההימור של דויץ-פאהר עם סדרה 6 החדשה מסתמך על האפשרויות המגוונות לספק את הלקוח, בקלות וביעילות יחסית בזמן ההזמנה, ובכך לאפשר התאמה מרבית בין הדרישות, לתקציב ולהיצע. יבואנית דויץ-פאהר לארץ היא חברת צ.ל.ע.