JCB: ספינת דגל חדשה (וידאו)
JCB משיקה את סדרה 8000 החדשה – הגדולה והחזקה בתולדותיה – וחוזרת לקונספט המקורי שהפך אותה ליצרנית ייחודית ושונה בנוף המיכון והציוד החקלאי; סדרה 8000 החדשה מתבססת על המבנה המקורי של דגמי ג'י.סי.בי Fastrac הראשונים, קרי: שלדה קשיחה, 4 גלגלים זהים בגודלם והיגוי כפול.
סדרה פאסטראק 8000 היוצאת הוצגה ב-2005 כטרקטור (כמעט) קונבנציונאלי במבנהו; סדרה זו כללה לראשונה אצל JCB טרקטור עם למעלה מ-250 כ"ס (מנוע קאמינס 8.4 ליטר) ומאוחר יותר, לאחר סדרת רענון ושדרוג ב-2011, גם מנועים עם יותר מ-300 כ"ס (SISU Power בנפח 8.4 ליטר). השימוש בגיר רציף שאפשר מהירויות של עד 70 קמ"ש הגביל את גודל הגלגלים האחוריים בהשוואה לאלו הקדמיים (היחס ביניהם, בהתאם לתקנות האירופאיות) וכך התקבל טרקטור חריג בצלליתו עם פער קטן למדי בין קוטר הגלגלים הקדמיים לאחוריים. כפועל יוצא הושגה גם חלוקת משקל חריגה בסגמנט, כאשר בהשוואה לרוב הטרקטורים הדומים בגודלם והספקיהם שוקל החלק הקדמי בג'י.סי.בי כטונה אחת יותר, בממוצע.
עם סדרה 8000 החדשה חוזרים ב-JCB כאמור לרעיון המקורי של כל סדרות ה-Fastrac באמצעות המבנה הקלאסי של טרקטורים מהירים אלו, בכלל זה חזרה לארבעה גלגלים זהים בגודלם. בשלב ההשקה נחשפו שתי גרסאות: ג'י.סי.בי פאסטראק 8290 וג'י.סי.בי פאסטראק 8330 המציעים 280 ו-335 כ"ס בהתאמה; עד כה הציעה הגרסה החזקה ביותר בסדרה 8000 306 כ"ס. מדובר באותם מנועי SISU Power בנפח 8.4 ליטר שהספקם עלה במעט וצריכת הדלק ירדה במקביל – בעקבות רענון ועדכון מקיפים. ההפתעה היא בגיר הרציף החדש, המסופק על ידי חברת פנד (Fendt) הגרמנייה, הנחשבת מובילה עולמית בתחום (ואף אחראית לפיתוח המצאת הגיר הרציף בטרקטור המודרני). לתיבה החדשה שני יחסי העברה והיא מאפשרת נסיעה עד למהירות של 70 קמ"ש, לטובת שימוש יעיל וחסכוני בנסיעות כביש מהירות. מערכת השיכוך הועברה לאחר מספר התאמות מסדרה 8000 היוצאת אל זו החדשה, כאשר המשמעות היא מתלה נפרד ומשוכך מלפנים (הכולל קפיצי סליל) ומערכת שיכוך הידרו-פניאומטית מאחור לטובת יכולת נשיאת משקל משופרת.
עיצוב הטרקטור החדש בכלל וזה של יחידת ומיקום תא המפעיל בפרט מתיימר להציע שדה ראיה משופר בסדרה 8000 החדשה ביחס ליוצאת ומקום נוסף מאחור, להקלת חיבור מיכון מגוון ונשיאתו. עמדת המפעיל זזה בכמה ס"מ לפנים ויחד עם עיצוב חדש של חופת המנוע מוצע כאמור שדה ראיה טוב משמעותית מבסדרה היוצאת. בשלב זו תוצענה גרסאות סדרה 8000 החדשה כאופציה עם מערכת ניהוג עצמי של טרימבל, אך במהלך 2017 תוצע בטרקטורים אלו מערכת ניהוג עצמי מקורית שפותחה על ידי היצרנית.
מבחינת JCB מדובר בחזרה על הקונספט העיצובי המקורי, כאמור, אך גם על זה של סדרה 4000 החדשה, הקומפקטית יותר, שהוצגה לפני כשנה.
חדשה היא גם מערכת ההיגוי עם הבטחה לשיפור משמעותי בתפעול גלגל ההגה בעיקר במהירויות נמוכות. המערכת החדשה כוללת הגנה בפני קריסת מערכות או דליפת נוזל הידראולי עם הבטחה להמשיך ולתפקד בכל תנאי.
ייצור ושיווק דגמי סדרה 8000 החדשה של ג'י.סי.בי יחל בתחילת 2017. מחיר גרסת ה-8290 יחל בכל 196,000 יורו ומחיר גרסת ה-8330 יחל בכ-204,000 יורו, בבריטניה. יבואנית ג'י.סי.בי לארץ – חברת קומסקו – אינה מייבאת את המוצרים החקלאיים של המותג, למעט מעמיסים אופניים לרפתות.