קומביין-העל של ניו הולנד
ניו הולנד מרחיבה את סדרת הקומביינים לירק שלה – סדרה FR – עם גרסת-על חדשה בשם FR920. מדובר בדגם הראשון של היצרנית העושה שימוש במנוע ה-V20 החדש ורב העוצמה מבית FPT – חטיבת המנועים התעשייתיים בקונצרן, המכויל כאן להספק מרשים ביותר של 911 כ"ס. נתון זה מעמיד את ניו הולנד FR920 החדש כקומביין לירק השני החזק בייצור, כאשר רק המלך הבלתי מעורער מזה כמה שנים – הקרונה Big X 1100 – חזק ממנו, כאשר מנוע המ.א.ן V12 בנפח 24.2 ליטר שלו מייצר 1,110 כ"ס. מנוע ה-V20 של FPT הוא בתצורת V8 ונפחו 20.1 ליטר.
נתון ההספק מלמד כמובן "למי יש את הכי גדול", אבל זו גם המטרה; כיום, עם הגידול המתמיד בעסקי החקלאות השונים, היקפי העיבודים, גודל השטחים, הרפתות, מרכזי המזון וכיו"ב, נוצר ביקוש הולך וגובר לציוד חזק יותר ויותר. עוד כוח משמעו עוד תפוקה, ועוד תפוקה ליחידת זמן, יחידת דלק ועלות לציוד עצמו משמעה יעילות והספק גבוהים יותר בעבודה.
עבור ניו הולנד מדובר במהלך משמעותי, שכן עם הוספת גרסת העל החדשה להיצע סדרה FR שלה היא מכוונת הכי גבוה בסגמנט, ולמעשה מתחרה בחזקים שבקומביינים לתחמיץ המוצעים כיום, כאשר למעט הקרונה Big X 1100 דנן, זהו הכלי החזק בייצור כיום, בסגמנט זה. לשם ההשוואה, הקומביינים לירק החזקים בשוק כיום למעט הקרונה הבכיר והניו הולנד FR920 החדש, בסדר יורד, הם הקלאאס יגואר 980 (עם 884 כ"ס), קרונה Big X 850 ופנד Katana 85 (עם 850 כ"ס כל אחד) וג'ון דיר 8800, עם 843 כ"ס "בלבד"…
הקומביין החדש מצויד לא רק במנוע חדש וחזק, אלא גם במילה האחרונה של הטכנולוגיה בתחום, כפו שפותח על ידי מומחי קונצרן CNH, הכולל – לצד ניו הולנד – גם את קייס; בין יתר המערכות המוצעות ב-FR920 נמצא את הגרסה האחרונה למערכת הקיצוץ HydroLoc המבטיחה שמירה על איכות קיצוץ הירק בכל עומס, בכל מהירות ובכל סוג של ירק. מערכת זו מאפשרת בחירה מבין 3 אפשרויות שונות מהן ניתן לבחור, כל אחת עם תוף מתאים וחלקים נוספים המיועדים למשימתם, תוך התאמה מרבית לאופי השימוש ולצורכי הלקוח (סוגי ירק שונים לתחמיץ, ביו-מסה וכיו"ב).
העלאת ההספק במנוע יחד עם שיפור והגדלת מערכת זרימת הירק הקצוץ אל ובתוך הקומביין מאפשרים כניסת 12.5% יותר חומר דרך מערך הקיצוץ של הקומביין – ביחס לקומביין לירק הכי חזק עד כה בהיצע ניו הולנד. יחד עם זאת מובטחת איכות קיצוץ וחיתוך גבוהה עוד יותר, הודות לאותם השיפורים שהמערכת קיבלה. במקביל חוזק ושופר כל מערך הנסיעה – מתיבת ההעברה דרך הסרנים והצירים, במטרה לעמוד בהספק הגבוה ולאפשר לנצלו כראוי. מערכת ההינע הכפול היא חדשה כאן וגם היא מותאמת להעלאת ההספק, תוך הבטחה להעביר עד 60% יותר מומנט אל הגלגלים ביחס לדגמים הקיימים בהיצע של היצרנית, כמובן לטובת יכולות עבודה גבוהות ומהירות גם בתנאי שטח קשים.
הסרנים מחוזקים וכך גם כל מנגנון ההיגוי, וכוללים הכנה למערכת היגוי אוטומטית. ניו הולנד התקינה בקומביין זה מערכות היגוי – כולל מתלים, חישוקים ומידות – המאפשרות התקנת מגוון סוגי צמיג מאחור, במטרה לאפשר גם התקנת צמיגים רחבים במיוחד עבור חקלאים וקבלנים הנאלצים לעבוד גם בתנאי לחוץ ובוץ. מערכת ההינע הכפול כוללת את מנגנון ה-Terralock של היצרנית, המפקח ושולט אוטומטית במידת העברת הכוח לכל גלגל בעת ביצועי פניות, במטרה למזער את החלקת הגלגלים מחד ומאידך לדאוג לחלוקת כוח שווה בכל מצב וזווית צידוד. מנגנון זה מבטיח רצף העברת כוח יעיל אל הקרקע בכל תנאי, ללא הצורך בהתערבות המפעיל. כפועל יוצא קטן הנזק לקרקע ונחסך זמן בעת ביצועי פניות בכל תנאי עבודה, מבטיחים בניו הולנד.
עוד חדש בקומביין זה הוא היצע שולחנות הקציר המגיע עד לרוחבי עבודה של 9.0 מטרים. מדובר בשולחנות המוצעים בכמה רוחבי עבודה ושאינם תלויים בכמות, מרווח או צפיפות השורות לצורך קציר יעיל. הודות לכך ניתן לבצע את העבודה 'חלק' ומהיר יותר, נחסכים כיוונונים והתאמות במעבר בין שטחים ובשורה התחתונה מובטח חיסכון בצריכת האנרגיה בהפעלת שולחנו אלו, מה שמוביל לחיסכון בצריכת הדלק.
יבואנית ניו הולנד לארץ היא חברת נ. פלדמן מחיפה.