קומביינים משופרים לירק מ-Claas
יצרנית הקומביינים הגדולה בעולם משיקה את הדור המעודכן של הסדרות קלאאס Jaguar 800 ו-קלאאס Jaguar 900 עם שורת שיפורים
קלאאס (Claas) הגרמנייה מחדשת ומשפרת את סדרת הקומביינים לירק שלה – יגואר (Jaguar) – לקראת עונה 2025. עיקר החדשות הן תוף קיצוץ חדש המכונה V-Flex ושיפור מערכת הדיאגנוסטיקה ושליטה Claas Connect.
הסדרות המחודשות – Jaguar 800 ו-Jaguar 900 – מקבלות מערכת תוף קיצוץ חדשה אשר לפי הודעת היצרנית מהווה "מהפיכה בתחום" והמציעה "פתרונות טכנולוגיים חדשים ופורצי דרך". מדובר בתוף V-Flex חדש לגמרי שפותח מן המסד על סמך מידע, היזון חוזר ועצות מצד חקלאים משתמשים. תוף זה יוצע כאופציה לבקשת הלקוח, כאשר במקביל יוצעו גם התופים הוותיקים יותר המכונים V-Classic ביגואר 800 ו-V-Max ביגואר 900.
עיקר החידושים בתוף החדש הם להבים חדשים, מעוצבים באופן שונה (השחזה בזווית 10 מעלות) ומחומר עמיד יותר המתיימרים לאפשר התמודדות עם ירק דחוס, רב גוני וקשיח יותר, בכל תנאי עבודה. התוף מעוצב כך שהחלפת הלהבים תהיה נוחה ומהירה יותר, למרות חיבור חזק ועמיד יותר, ויחד עם ביצועי הלהבים החדשים מובטחת עבודה חלקה ושקטה יותר, עמידות גבוהה יותר לכלל המערכת ובפרט ללהבים וספיקה גבוהה יותר ליחידת זמן. עיקר השיפור יורגש באורך קיצוץ של 12 מ"מ ומעלה, מבטיחים בקלאאס. תופי ה-V-Flex החדשים מוצעים בגרסאות של 20, 24, 28 או-36 להבים, והם מאפשרים אורכי קיצוץ בין 3.5 ועד 53 מ"מ. במילים אחרות מבטיח שיפור מנגנון הקיצוץ ירידה בעלויות השוטפות לטונה ירק קצוץ, נוחות גבוהה יותר בתחזוקה ועבודה יעילה ומהירה יותר.
חדשה היא גם האפשרות לקבל מעתה את כל נתוני העבודה, החומר הקצוץ, משקל ועוד היישר לטלפון הנייד תוך כדי עבודה. מדובר בין היתר ביכולת לקבל את מדדי ה-CSPS (קיצור של Corn Silage Processing Score, מדד עיבוד תכולת תירס) החשובים להבנת איכות הירק הקצוץ באמצעות מערכת ה-Claas Conect. עד כה ניתן היה לקבל נתונים אלו רק לאחר שליחת דוגמיות למעבדה ועתה מאפשרת המערכת קבלת נתון זה תוך כמה דקות, בשטח.
חדש הוא גם ה-Pick Up המכונה כאן Pick Up300 שקיבל תכנון חדש וגיאומטריית 'חילזון' חדשה, המבטיחים יחד הכנסת חומר מיטבית, אחידה ויעילה מאי פעם.
עדכונים נוספים מתייחסים לסרן האחורי המסופק על ידי Carraro האיטלקי ומסוגל לעמוד בעומס של עד 9 טון. סרן זה מבטיח אמינות ושרידות גבוהים יותר במצבי עומס קיצוניים ותוכנן לעמוד בעומסים המתקבלים בעת חיבור וניתוק ההינע האחורי. מעתה ניתן גם להרחיב את הסרן האחורי בעד 62 ס"מ נוספים.
בג'וי-סטיק בקבינה ניתן מעתה להפעיל את מערכת מילוי הנגרר האוטומטית, המפקחת על ביצוע העברת הירק לנגרר הטרקטור, באמצעות לחיצה כפולה על כפתור ייעודי, באופן קל, מהיר ואינטואיטיבי יותר. המערכת מסוגלת מעתה לזהות החלפה בין נגררים ולבצע את ההתאמות בעצמה, מותירה את המפעיל להתרכז בהובלת הקומביין ותפעולו היעיל.